Forum > Demolåtar
Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår
Marruschkka:
--- Citat från: Emulator skrivet 18.04.2010, 16:56:41 ---
Kan du inte försöka sjunga än mer milt på vissa ställen? så att allt som är kvar mest blir en viskning kanske?
Sången sitter riktigt bra på refrängen!
--- Slut citat ---
Det här skrev du angående den äldre versionen vi gjorde i våras, och jag har fnulat på det och sen försökt göra den här numer avskalade versionen till nåt mer finstämt, om jag sen lyckats vet jag ej ;)
Yllet:Det var rätt svårt att sjunga tillbakahållet och dämpat på denna visa, med en massa toner som ska sitta, helst på pricken, en rejäl utmaning! Min största skräck (nästan en fobi) är att låta dansband/schlager eller nån slags skolfröken i kyrkan, så jag glider en del på tonerna, men men, jag tycker uttrycket ändå känns rätt. Tack :)
Divi:Underbar prestation av Ellena på violinen och jag tycker denna visa (numer, den var orkestrerad innan och mer pompös) har vunnit massor på att du skalat av och låter den rena melodin komma fram, utan en massa krusiduller. Verkligt snyggt piano här oxå :rolleyes:
Lighthead, Spacetrucker, Rattle, Uriah: Kom gärna igen och tyck till om den nya versionen, om ni orkar, tack ^_^
/Marre
bjurte:
Jovars!! Så fort jag kommer hem och kan lyssna!!(Sitter på jobbet nu!)
spacetrucker:
Jaa :D Nu låter det fint. Inga "volymhopp". Och visst är fiolen vacker och för sjutton, där vid 275 på KR-spelaren när Marres röst brister för ett litet ögonblick på slutet av "tro"... det blev kalla kårar av det. wow. Tackar :wub:
Space
Eddi:
Jag lade märke till att jag har kommenterat denna inte mindre än fem gånger tidigare och nu sjätte gången - kan jag bara konstatera att det är en sjätte låt som jag inte har hört förut :mellow: Skulle vara ganska kul att höra någon av de första versionerna igen.
Jepp det känns som ni har hittat hem med denna version i alla fall (tills nästa helt annorlunda version dyker upp). Det sparsamma pianospelet och Marres njutbara röst till en bra text (har du skrivit den Per?) samt det levande violinstråket ger ett kontemplatoriskt stycke av den goda visan. Inget snack - mycket bra och som sagt njutbart. Behåll den här nu och satsa på en helt ny vårvisa nästa år tycker jag.
bjurte:
Jo det var en djää..rs skillnad det var mycket mjuk och behaglig..
All kompressorhårdet som bortblåst.
Vid 182 och 192 på KR spelaren (03:01 och 03:11) dyker det dock upp några fulknäpp som kan vara värt att kolla upp..
Otrooligt att mina Tinnitusskadade blomkålsöron kunde höra det!! :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida