Forum > Demolåtar
Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår
Dividend:
Hej LH...
--- Citat från: Light Head skrivet 20.04.2010, 08:44:56 ---Väldigt fin inledning och pianot ligger väldigt bra, lugnt och behagligt. Hänger upp mig på att stråkarna dominerar lite och är något för höga, speciellt de ljusare. Kanske räcker det med att höja pianot ytterst lite för att återfå balans?
--- Slut citat ---
Håller med om violinen, sänker velocity där något.
--- Citera ---Marr sjunger ju fantastiskt själfullt och det låter verkligen som om orden betyder något! Vissa ord blir lite för korta och avhuggna, lite som om du har en inbyggd kompressor som komprimerar avslut på stavelsen, men när du sjunger ut är det fantastiskt bra! Det första "Du" har en avslutning om släpper pitch något.
Fasen vad petig jag känner mig nu... :blink:
--- Slut citat ---
MArre var förkyld/hade pollen när hon sjöng in. Det kommer en ny insjungning :)
--- Citera ---Jag tycker att flöjten tillför och är väldigt bra. Kring 3 minuter är det ett instrumentellt parti där vissa toner blir lite "midi" och även är lite för höga.
I övrigt, väldigt bra helt enkelt!
--- Slut citat ---
Skall kolla 3 min! Tack så hemskt mycket för klagomål ;)
Det fixas snart :)
Dividend:
Här är den färdiga vårvisa 2009 som komponerades den våren. Skall försöka få färdigt detta års vårvisa också snart..
Du Är Min Vår med text (nån tonårings dikt jag läste på nätet och sen ändrade i :D , får maila henne) och nu färdig, klar, förutom fiolen kanske :unsure:.
Klaga och feeda på allt, :)
Vi tycker det funkar bra. Vad tycker ni? :)
/Per
Marruschkka:
Nu är jag jätte-nöjd med din mix Per, och jag fick nyss till sång som sitter där den skall...lite jobb där med takten..men det gick ju fint tycker jag.
Hoppas det kommer riktig fiol på denna-det förtjänar den verkligen :rolleyes:
/Marre
asti:
Nu sitter sången perfekt! Men den är lite för låg i första partiet, tycker jag! (Tyckte visst tvärtom tidigare! :))
Förutom fin sång gillar jag också speciellt pianot! Härlig vårvisa med bra dynamik och mix/arr!
Dividend:
--- Citat från: asti skrivet 21.04.2010, 20:02:53 ---Nu sitter sången perfekt! Men den är lite för låg i första partiet, tycker jag! (Tyckte visst tvärtom tidigare! :))
Förutom fin sång gillar jag också speciellt pianot! Härlig vårvisa med bra dynamik och mix/arr!
--- Slut citat ---
Okej fixar genast en ny mp3 och tankar upp :) Låten är färdig förutom att jag skall fråga en ryska om hon har tid att spela in violinen som spelar ensam. I slutet av maj ungefär, kommer en update isåfall :) Annars klar! (Kompositionsmässigt och mixen av orkesterdelen + sång.)
Gillar verkligen Marres sång här! :) En sådan här text kan lätt bli pretto eller löjlig med fel sångare och/eller röstläge, men marre fixar det grymt bra. Bra jobbat! ;)
Mitt enda direktiv var att hon skulle låta allvarlig (och så noterna då) :) Helt rätt uttryck.
Tack för din tid Peter och kul att pianot funkar! DEt är i och för sig bara lite arpeggios och ibland melodi!
Och det är klickat (kan inte spela piano) men undrar om nån tycker det märks att det är superkvantiserat?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida