Forum > Färdiga produktioner
Biscuit Barney - Kvicksand
jonnerstone:
--- Citat från: mahan skrivet 21.07.2009, 00:21:58 ---Tjou!
Absolut njutningsbart alster, härlig passion i sången o stämmorna :wub:
Det enda jag sågar på e trummorna, deras sound sitter inte in i resten av helheten, kanske dom e onödigt tunga, får inte riktigt tummen på det men...
4/5 rattar! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Hallå där!!
Ja passionen i sången är det absolut inget fel på. Tompa vet vad han gör :wub: Jag vet inte var han håller hus dock, får säga till honom att titta in. Det har varit totalrenovation av huset för hans del.
Ja jo trummorna var det ja. Jag vet att dom kanske inte är helt tipp topp. Skulle vara skönt om man kunde få lite mer kött på benen på vad det är som inte faller i smaken. Baskagge, virvel, fills osv Jag gillar själv baskaggen, framförallt på introt. Virveln e jag väl inte helt nöjd med, den skulle jag nog vilja ha lite mer syntetisk. Kom gärna med lite mer konkreta förslag då jag ska ge mig på en liten nymix mm av den här låten.
Tack för lyssning och kul att du gillar det
Micke
--- Citat från: Wernborg skrivet 21.07.2009, 00:39:12 ---Vansinnigt bra produktion. Låten är väl inte lika fantastisk, men det luras jag gärna att tro när det låter så här in i hå-vete bra.
Tänker vara jättetråkigt och sälla mig till trumkritikerna. Lite för maffigt och "pluggigt" ljud för denna produktion kanske.
Mmmmmm va bra.
--- Slut citat ---
Väldans kul att du gillar produktionen och om den kan lura dig till att gilla låten i övrigt så är det ju skitbra ;)
Låten är ju en klassisk syntpop historia med kanske en liten touch av melankoli. Man måste kanske gilla genren för att gilla själva låten....eller så gillar man inte låten trots att man gillar genren :D
Ang trummorna så läs gärna svaret till Mahans inlägg ovanför. Har du nåt konkret så dela gärna med dig :) Funderar annars på att kanske låta Emu göra ett drumtrack till låten. Risken är väl kanske då att det blir lite hårdare än man kanske tänkt sig :lol: (Eller vad tror du Emu ;))
Tack för input
Micke
(ser fram mot ett smakprov av Som Förr....fast om du kör i mitt Tempo så blir det väl inte förrän till jul :lol:)
Avslappnad:
Utan att ha läst de andras omdömen, jisses i skogen vad otroligt mycket jag gillade detta!!! :D Synt och skånska i perfekt symbios, helt überbra helt enkelt! :)
Fick några vibbar från Greg Fitzpatricks arr till Adolphson och Falks tidiga produktion, mycket högt betyg! :)
Silverpilen:
det känns som evigheter sen man hängde här, precis som Micke sa så har vi renoverat hemma och jag har varit på flykt :D
tack alla för kommentarer, jag själv gillar denna låten och tycker nog det är den bästa av de tre vi gjort ?
texten ja,, full respekt för att inte alla gillar den, jag har dock lagt ner ganska mkt möda för att få den precis som jag ville, kvicksand,,sitta fast ? det kan man väl ? men framförallt så sjunker man väl och vad jag lärt mig, så ju mer man rör sig (läs river och sliter) ju fortare sjunker man ? Självklart är kvicksand en metafor för något annat :rolleyes:
sången,, blir jätteglad när ni säger att ni gillar uttrycket i sången för enligt mig är det kanske det viktigaste att det man sjunger låter trovärdigt !!! om man sen gillar sångrösten eller inte, det är så oerhört subjektivt.
Bladerunner,, man utvecklas ju hela tiden men framförallt så kommer ens eget uttryck fram bättre när man gör sina egna melodislingor, därav största anledningen att det låter bättre nu än i korna :)
Micke låt oss ro den här båten i land nu så vi kan ta oss an Tiga är guld !! :D
Eddi:
--- Citat från: Silverpilen skrivet 22.07.2009, 12:41:01 ---det känns som evigheter sen man hängde här, precis som Micke sa så har vi renoverat hemma och jag har varit på flykt :D
tack alla för kommentarer, jag själv gillar denna låten och tycker nog det är den bästa av de tre vi gjort ?
texten ja,, full respekt för att inte alla gillar den, jag har dock lagt ner ganska mkt möda för att få den precis som jag ville, kvicksand,,sitta fast ? det kan man väl ? men framförallt så sjunker man väl och vad jag lärt mig, så ju mer man rör sig (läs river och sliter) ju fortare sjunker man ? Självklart är kvicksand en metafor för något annat :rolleyes:
sången,, blir jätteglad när ni säger att ni gillar uttrycket i sången för enligt mig är det kanske det viktigaste att det man sjunger låter trovärdigt !!! om man sen gillar sångrösten eller inte, det är så oerhört subjektivt.
Bladerunner,, man utvecklas ju hela tiden men framförallt så kommer ens eget uttryck fram bättre när man gör sina egna melodislingor, därav största anledningen att det låter bättre nu än i korna :)
Micke låt oss ro den här båten i land nu så vi kan ta oss an Tiga är guld !! :D
--- Slut citat ---
Jag tycker att låten arret sången precis allt och även känslan i låten är helt perfekt. Glöm det där med kvicksanden nu det är bara min dumma högra hjärnhalva som protesterar. Låten är kanon så det så!!!!
Hedblom:
Herre gud vilket bra ljud.
Sången som dom andra säger är bara ballt, precis som kent. Ska vara lite luddigt :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida