Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - stop the rain (video)

<< < (2/3) > >>

stajo:
tyckte speciellt om versen, refrängen håller jag väl med övriga om. Nja den är alltså inte dålig men behöver kanske ett lyft menar jag alltså. Tycker videon och låten passar bra ihop.
Vekar kul det där med video, skulle kanske själv köpa någon kamera... Tar det lång tid innan man får ihop något sådant här?
I övrigt gillar jag också soundet. Gott

Tokai:
Tycker versen är för låg i förhållnde till refr. Men förstår tanken, att det ska dra på där. Sången är lite småfalsk. Melodyne år receptet. Fast en 60-tals puritan som du ratar nog dylika tricks. Eller?
Jag giller refr jättebra, däretor känns versen osäker, men det kan göra med det jag säger att den är för låg och inte kommer fram tillräckligt.
Annars coolt med baklänges hihat å sånt. Inte bara en ytlig effekt utan det skapar också en känsla.
Och skitcoolt med videon, speciellt där du sjunger mot dig själv.

Marruschkka:
 ...60-tal..here I come :D

Låter jättefint, och ditt färgsprakande filmatiserande gör såklart sitt till , härligt, men kanske som sagt, lite väl mycket färger á la flower power ;)

Sen så tycker jag det hela borde tonas ut..från 3:40...kanske liiite långt där?

Mina tankar, men jag tycker om detta, och framförallt det multimediala ger dej extra bonus :P

Mera sånt tycker jag!

/Marr

Rattlesnake:
Asti
Jag tackar för synpunkterna. Jag har nu höjt sången i verserna och dragit ner en gnutta på ekot.

Super 8, då slår du nog mig - jag har en gammal digitalkamera som kan filma i 320x240 dpi, 15 rutor per sekund... Max 30s åt gången.  :P

Mike
Ja, det är skitkul att göra film, önskar dygnet hade fler timmar. Till denna använde jag alltså min gamla Pentax Optio S. Jag har inte testat så många program - Windows movie maker kan man leka en hel del i, men det är bara en videokanal och det tappar synk hela tiden. Vegas Movie Studio 9 kostar 900 nånting och har 4 videokanaler. Det finns program som har obegränsat, men Vegas' gränssnitt är trevligt och påminner en hel del om musikprogram.

Stajo,
Tack för kommentar. Jag har jobbat med refrängerna idag för att de skall lyfta. Ny version finns uppe.
Att filma tog nån timme, sedan har jag suttit en fem-sex kvällar och editerat. Började i ett annat program först, och har har jobbat med själva låten samtidigt, så lite fortare kunde det ha gått. Det känns som att det borde ta ungefär lika lång tid att göra en film från färdiga sekvenser, som att göra en mix från färdiga audiospår.

Tokai
Tack för värdefulla synpunkter. Har jobbat med sångnivåerna på verserna för att det skall bli jämnare och tydligare. Är det några speciella ställen det låter falskt, eller är det småsurt över lag?

Ja, det där värmekamera-partiet med spegling tycker jag blev bra, liksom pianotangenterna som viker ihop sig på slutet.

Marr
Tack så mycket, jag ville ju att det skulle ge en multimedial upplevelse, och inte bara musikalisk. Ja lite lång är låten, och den är ytterligare 30 s om man inte kör fade... (Förstå vad jobbigt jag har haft det!  :P ) Har inte kortat den mer nu, men har lagt två motstämmor på slutet, för att bygga upp och göra mindre enformig. Hey Jude är också lång, tyckte det kan vara kul att köra på lite nån gång.  :rolleyes:

Rattlesnake:
Ny version i trådhuvudet!

ändrat i musiken
Nivåjusterad lead
Ny kör på refränger
elpianot lirar en oktav lägre
Nya körer på fade out

ändrat i videon
Svepen med kaleidoskopbilder nedkortade. Mindre färgblurr därigenom.
Ansiktsbilder första refrängen syns tydligare
Lite småfix med nivåerna på dubbelexponeringar

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion