Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - stop the rain (video)
Rattlesnake:
LÅTNAMN: Stop the rain
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake
GENRE: Psykedelisk pop
LÅTLÄNGD: 4:00
KOMPOSITÖR: Rattlesnake
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Provade ett annorlunda experiment, göra en video parallellt med en framväxande låt. Det är fruktansvärt kul att göra videos till egna låtar, den som inte gjort det borde prova!
Blev detta för utflippat? Funkar det till grogg? Synpunkter på låt och video är aldrig fel!
:rolleyes:
Edit: Ny version uppe 2009-02-28
cykeln:
Versen är riktigt bra - mycket 60-tals psykidelica - Tänker lite Doors
Bra sång, snygg bas
Även cellon som kommer i andra versen gillas
Refrängen är mindre stark - hade väntat mig ett Morrison-utbrott av något slag - nu är det lite snällt - mer som en brygga till den verkliga refrängen.
Videon är bitvis riktigt bra - stämmer bra in på låten - kanske lite för mycket färger som snurrar - speciellt i slutpartiet
Vad använder du för redigeringsprogram?
Mycket bra jobbat!
Rattlesnake:
Hej cykeln,
Tack för värdefulla synpunkter. Ja, jag har problem med refrängen, den lyfter inte riktigt låten. Synd att man inte kan spräcka rösten som Morrison, det blir bara riktigt svärmorsfalskt getbräk om jag försöker... Ska fundera lite på någon annan variant.
Dra av lite på färgfyrverkeriet är nog rätt... Ja det blir lätt lite för mycket när man gör något för första gången...
Jag har använt Vegas Movie Studio 9 som jag har på prov en månad, det blir nog att köpa loss den för en tusing för den är beroendeframkallande :rolleyes:
asti:
Gillar låten, snyggt arr och lagom flummig! Tycker du ska höja sången (volymen) i verserna och sänka reverb/delay en aning!
Sedan tror jag refrängen skulle vinna på att du sjöng en oktav högre, så att det blir mer uttrycksfullt och inte så "lugnt och sansat"!
Snygga stråkar! Vad använder du för hjälpmedel (kamera, program etc) för att få till till en sådan här video? Vore kul att pröva! Själv har jag en super8-kamera! :D
Harmonica mike:
Tjena rattlet.
Jag gilar också ide´n med videon.Släpade runt på en sony modell tyngre i slutet på åttiotalet och filmade rätt mycket.Den digitala utvecklingen har gjort stora framsteg vilket medger andra möjligheter till klipp/infogningar/och allt möjligt annat.Blir lite sugen på en digitalare nu,då jag ser det du gjort..Lite färgglatt som nån sa,men annars snyggt klippt och bild/musik ihop mixat/trixat.
Vad kostar redigerings programmet?
Viken digital kamera har du?
Låten fastnar jag inte för,,men så kan det vara.Är man bluesman så är man :)
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida