Forum > Demolåtar

Gurano - Många små tåtar

<< < (4/4)

egghuvud:

--- Citat från: Gurano skrivet 26.03.2009, 09:45:55 ---Hej igen!
Skönt att du själv skriver att det kanske upplevs fördomsfullt och tråkigt :)

Det som diskuteras är intressant - och bör kanske diskuteras i annan tråd egentligen!

Men det du beskriver som staplade toner är enligt mig vad som gäller vilken låt som helst oavsett genre. All musik har toner som kan upplevas på olika sätt- snyggt staplade/fult staplade/smart staplade osv. Hur den upplevs är ändå bara upp till lyssnaren. Detta gäller enligt mig vilken konstform som helst. Betraktaren gör sin egen upplevelse!

Ha de
Gurano

--- Slut citat ---

Absolut. Det var inte min mening att dissa dig eller din musik. Skönt att du inte tog det så.  :)
Jag startade en tråd så kan vi diskutera där. Jag ser fram emot att höra mer av dina alster när de är klara
eggs

Rattlesnake:
Har lite svårt att gå igång på det melodiska. Börjar lovande med sin engelska viston, men det asiatiska tycker jag mest bara stör. Och så kommer lite trudelutter i svensk gammeltjo-stil emellanåt, tänker främst på vad tuban spelar vid 152 s och även mot slutet. Pizzicato, klarinett kommer in omotiverat i handlingen. Huvudintrycket blir splittrat och slumpmässigt.

Ljudmässigt låter det klart och stort. Är det fortfarande Miroslav du kör med? Hade gissat på EWQLSO silver annars. Grundljuden är feta och bra, men de lider lite av för snål sampling (vissa toner låter pitchade) så att det påminner om mellotron emellanåt. Tuban har lite märkliga hyss för sig, den duckar på vissa toner.

Gurano:
Hej Rattlesnake
Att det är splittrat förstår jag då jag bara slängt ihop några tåtar. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kommer de nog inte att följa varandra.

Jo jag tampas fortfarande med Miroslav. Ska kolla upp hyssen

Ha det
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion