Kontrollrummet

Logic Pro 6 på nya Mac mini

gäst · 11 · 3514

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Undrar just om Logic Pro 6 rullar på en ny Mac mini med core 2 duo?


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Nej. Logic pro 6 är för Powermac. Nya macmini är Intel och kräver version 7.2.x. av Logic / Mikke


Burnin Sven

  • Gäst
Tjena och tack för råd. Iofs. så har jag läst på Yahoo Logic usergroups att nån körde 6:an på en mac mini men att han fick köra spara som och döpa om varje gång han skulle spara. Men i övrigt så uppger han att det funkar. Tror iofs. att det var den med core duo inte den nya core 2 duo för inlägget var från 2006 om jag inte minns fel.
Göran


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Tjena och tack för råd. Iofs. så har jag läst på Yahoo Logic usergroups att nån körde 6:an på en mac mini men att han fick köra spara som och döpa om varje gång han skulle spara. Men i övrigt så uppger han att det funkar. Tror iofs. att det var den med core duo inte den nya core 2 duo för inlägget var från 2006 om jag inte minns fel.
Göran
det var nog med powerpc-cpu:n, för 6aqn funkar inte under intels processorer..
olika versioner av osx klarar ju olika typer av program.. tex. jag kan inte köra reason 4 när de kommer ut i höst på min stora studiodator, för jag har kan inte uppgradera OS pga min digi001a.. invecklat, men de e skönt o slippa tänka på att uppdatera os el likn. ;)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Burnin Sven

  • Gäst
Tjena och tack för tips. Fan jag funderar och funderar på om jag ska slå till på en Mac Pro, blir dyrt så in i norden måste byta Ljudkort och allt. Men en fördel är väl att man inte behöver nån ny resten av livet. Ja vet i fan hur jag gör kanske snikar med en Mac mini lik förbaskat, dom där G5:orna du tipsade om är ju inte helt fel heller men på nåt sätt så blir ju inte steget så enormt långt ändå till en Pro. Mja vel vel vel hehe.
Göran


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Tjena och tack för tips. Fan jag funderar och funderar på om jag ska slå till på en Mac Pro, blir dyrt så in i norden måste byta Ljudkort och allt. Men en fördel är väl att man inte behöver nån ny resten av livet. Ja vet i fan hur jag gör kanske snikar med en Mac mini lik förbaskat, dom där G5:orna du tipsade om är ju inte helt fel heller men på nåt sätt så blir ju inte steget så enormt långt ändå till en Pro. Mja vel vel vel hehe.
Göran
en beggad G5 med två processorer kan man få tag på för runt mellan 5 & 8 tusen pix.. sen ett lydekort kan man aswell få tag på bra billigt o beggat.. ta bara en digi002r, ligger numera på beg. marknaden mellan 5 & 7000... :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Burnin Sven

  • Gäst
Har kollat som fan efter G5:or med två processorer och dom verkar ligga från 8 och uppåt, man vill ju ha en sån med minst en bit över 2 gig processorer. Blir det en sån så har jag ju mitt Delta 1010  som funkar. Såg en annons på en G4 med dubbla P på 850 för en tusing så jag svarade på den kan ju vara nåt att testa på i alla fall. Jag menar tänk om jag inte gillar Mac hehe då kan jag ha den till brevpress i alla fall utan att det har kostat skortan. Bara skojar den borde ju i allal fall funka bättre att surfa på än min 233 Mhz PC som jag surfar på nu om musiken rullar på för segt på den.
Göran


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Har kollat som fan efter G5:or med två processorer och dom verkar ligga från 8 och uppåt, man vill ju ha en sån med minst en bit över 2 gig processorer. Blir det en sån så har jag ju mitt Delta 1010  som funkar. Såg en annons på en G4 med dubbla P på 850 för en tusing så jag svarade på den kan ju vara nåt att testa på i alla fall. Jag menar tänk om jag inte gillar Mac hehe då kan jag ha den till brevpress i alla fall utan att det har kostat skortan. Bara skojar den borde ju i allal fall funka bättre att surfa på än min 233 Mhz PC som jag surfar på nu om musiken rullar på för segt på den.
Göran
kan bli svårt att köra ditt delta 1010 med en G5a, då  (om jag inte blitt senil o glömt allt ja vet.. ) dom inte har pci-platser.. utan pci-x eller pci-express.. kolla in mactorget.nu, där dyker mycket najs upp hela tiden.

måste kolla upp detta.. omgående... :
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Mac_G5
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Om jag får flika in med en liten fråga här då jag också funderar på ett Macköp - vilka sidor kan ni rekommendera när det gäller begagnade Macar?
www.akoume.com


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Om jag får flika in med en liten fråga här då jag också funderar på ett Macköp - vilka sidor kan ni rekommendera när det gäller begagnade Macar?
mactorget.nu
blocket.se
vendolin.se

köp inte på tradera.. där trissas bara priset upp till enorma konstiga priser.. ;)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Burnin Sven

  • Gäst
Tack för tips igen låter oroväckande är det så så blir det en Mac mini eller en snabbare G4:a bara för att testa. Kollade iofs. den där wikin hittar inget om det, står nåt om nåt med en slower FSB som introducerades 2005 eller nåt där pratar man on PCI men inget mer som jag hittar.

Giannis kolla Blocket där har i alla fall jag hittat flest Macar till salu.
Göran