Forum > Demolåtar
(Cykeln) - Sara Olsson - (Låten har inget namn ännu - v6)
cykeln:
HM
Stort stort TACK! för att du tog dig tid all skriva ner detta :wub: :wub:
Ska kolla vidare på de vassa essen och skriva ut tipsen till Sara samt kolla inspelningsvolym på sång vid nästa inspelning.
Sara har pojkvän men är själv när hon spelar in - jag har visat henne hur hon ska göra
Sara är 15 år
Tack igen!
Ola:
Hej cykeln jo nu låter mycket bättre nu någott lite för hög gitarr. ähhhh,,,
för endamålet funkar det ok.
men jag undrar lite varför stanna där?
när du har tilgång till källan,, det låter fortfarande lite dist på något ställe som säkert är en inspelnings miss och inte går att rädda
tror det är roligare att visa upp i framtiden att det var med den här låten jag sökte in osv och det är pappa som har mixat,,,
hoppas sara tycker det är kul att spela in
Lycka till kör mjukt säger jag så länge då ;)
equality:
V 3 låter klart bättre än tvåan. Jepp!
cykeln:
Guran
Tack igen - nu har jag lagt på en kompressor både på sång och gitarr
Vet inte om det räddade det som distar.
eq
Vad bra - tack för lyssning och kommentar
Ny version (v4) i trådhuvud
Harmonica mike:
Tjenare.
Distet är kvar..Förmodligen är det en inspelningsmiss som inte går att bli av med hur mycket man än rattar..Lite bättre mixad sång nu dynamik mässigt.
Om sången ligger på separat spår,låt Sara sjunga om den så blir det perrens.Inget är så störande som digital dist,jag tycker man tappar fokus på själva låten.Instinktivt så förbereder man sig för att ducka när distet kommer,det känns obehagligt i öronen..Så mitt tips blir:
Ta om sången med lägre inspelningsvolym,guran håller bra.
En sista räddningsplanka - yttersta nödlösning.Kolla så att det inte ligger nån kompressor/limiter eller dylikt på mastern som orsakar distet.Det kanske räcker med att dra ned master output?
Om inte så är det sång filen som är boven.Och då är det omtagning som gäller.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida