Forum > Demolåtar
(Cykeln) - Sara Olsson - (Låten har inget namn ännu - v6)
cykeln:
LÅTNAMN: Än så länge utan
ARTIST/GRUPP: Sara Olsson
GENRE:
LÅTLÄNGD: 3.38
KOMPOSITÖR: Sara Olsson
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE: Bara Sara
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Sara har sökt till musikgymnasiet Rytmus, singer-songwriter-linjen
Som intagningsprov ska man skicka in två låtar man skrivit själv
Denna är den första. Den har ännu inget namn.
Sara skulle tycka det var kul om ni har synpunkter på låten och framförandet
Inspelningen behöver ni inte kommentera (Om ni inte vill) - Det är bara gitarr och sång - så enkelt och naturtroget som möjligt
v2 ny mix 27/2 - automatisering + eq + reverb
v3 ny mix 28/2 - mindre reverb
v4 ny mix 1/3 - lagt på en compressor både på sång och gitarr - minskat effekten på automatiseringen
v5 ny mix 1/3 - sänkt master output - mekat lite med automatisering på några känsliga ställen
v6 ny mix 4/3 - minskat reverb på sång samt flyttat ihop gitarr och sång
Harmonica mike:
Tjenare.
Jo men detta är inte så tokigt,tösen sjunger riktigt bra.Lite soul feeling över henne och sånt går hem här på mina bredgrader.Bra låt också,kan "höra" den med fullt komp..
Om detta skall gå iväg som ansöknings demo Stefan,så måste du fixa till mixen åt henne.Det distar och är väldigt ojämnt i volym sångmässigt.Via en bättre mix så ökar du hennes chanser att bli antagen,om inspelningen gäller så att säga.Blir det fråga om live,så fixar Sara det galant.
Vi säger inte lycka till i muskvärlden,utan: KÖR SÅ DET RYKER!
Mvh
Micael
cykeln:
Tack för ditt svar Micael
Skönt att du tycker att låten och sången är bra - det är ju lätt hänt att man som förälder bara tycker att allt är bra - därför bra med andras synpunkter.
Man ska både skicka in inspelningarna och sen framföra en låt live.
Jag tror inte att det är inspelningen som bedöms i första hand men jag vore tacksam om du gav lite handfasta tips för att med mix komma till rätta med ojämnheten i sångvolym och disten.
Hon sjunger den med väldigt olika "volym" på olika partier så jag tror att hon vill ha det så
Stefan
Ola:
Hej Cykeln
tycker att du ska kolla upp mixen. nu distar det i min lyssning och det är inte kul att höra på
och försök att få gitarren lite mjukare och ev lite reverb för att få ner topparna i dynamiken hmmmm undrarar vad jag mena med det men det känns rätt
annars en mycket bra låt med mycket känsla i sången
kör hårt
Mvh
cykeln:
Hej Guran
Ok - det distar alltså - ska kolla
och mjuka upp gitarren - det som känns rätt är säkert rätt
Kul att du tycker låten är bra och sången - jag tror att det är det viktigaste här - dessutom det är ju det som Sara står för
Inspelning, mix är ju mitt fel
Tack för din lyssning och synpunkter!
Vi kör mjukt - nästan eco-driving
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida