Forum > Färdiga produktioner

Guran - Gitarr Metal

<< < (2/4) > >>

cykeln:
I den här stugan låter det bra
Gillar den inledande gitarren
Bra mix i mina lurar
Själva låten kanske ingen höjdare
men leve The low budget metal band!

Ola:
Hej Eko jepp det stämmer.
hade ett proj band som hette eko för ett tag sedan låtarna kan man höra här   http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=722852

Hej Cykeln gött att det funkar att mixa i mina nya högtalare då  :)
blir lite olika musik när det bara ska spelas in och bli färdigt på ca 3 timmar.
men jag fick bra svar i från en annan sida och fick kolla upp mixen och ändra på några parametrar så ca 4 timmar blev det tot
nu hoppas jag har mixat in mig en del på dessa högtalare. vi får väl se framöver

tack för svar mvh

equality:
Grymt gitarr- och trumlir med snygga växlingar (första chorusgitarren lät liite ostämd - första strängen vid 00:02). Mixen låter bra i mina öron men detta är inte vad jag vanligen lyssnar på med rytande bassträngar.

Dividend:
Jäpp, nice komposition. Håll det instrumentalt, tycker spelet och stämningen håller bättre än om skrik och dylikt skulle läggas på. (Iallafall förväntade jag mig growlande eller ljus sång skulle sätta igång när jag hörde distgitarren kommer igång.)

Det gjorde det inte, och det var bra, för det skulle förmodligen göra ett gott hantverk sämre...

Kan inte ens försöka uttala mig om mixen, sitter med sämre högtalare än mina mp3hörlurar, men hör ändå allt som jag förväntar mig, och det låter rätt. Hoppas jag :).

Ola:

--- Citat från: equality skrivet 01.03.2009, 01:10:47 ---Grymt gitarr- och trumlir med snygga växlingar (första chorusgitarren lät liite ostämd - första strängen vid 00:02). Mixen låter bra i mina öron men detta är inte vad jag vanligen lyssnar på med rytande bassträngar.

--- Slut citat ---

kul att att du tycker att mixen funkar
tack för feedbacken

--- Citat från: Dividend skrivet 03.03.2009, 21:34:26 ---Jäpp, nice komposition. Håll det instrumentalt, tycker spelet och stämningen håller bättre än om skrik och dylikt skulle läggas på. (Iallafall förväntade jag mig growlande eller ljus sång skulle sätta igång när jag hörde distgitarren kommer igång.)

Det gjorde det inte, och det var bra, för det skulle förmodligen göra ett gott hantverk sämre...

Kan inte ens försöka uttala mig om mixen, sitter med sämre högtalare än mina mp3hörlurar, men hör ändå allt som jag förväntar mig, och det låter rätt. Hoppas jag :).

--- Slut citat ---
Hej Dividend
ja,, nej någon sång på denna har jag inte planerat
kul att du tycker att mixen fungerar även i lite sämre lyssnings media.
lyssnade själv en gång på en lapptopp men då var basen borta
vet inte hur jag ska få med den på ett snyggt sätt även för de högtalarna
men det kanske är lite overkill i alla fall för denna låt som låt
men kanske för att öva in mig på min nya lyssning

tack för feedback 

Mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion