AstiJag tackar för synpunkterna. Jag har nu höjt sången i verserna och dragit ner en gnutta på ekot.
Super 8, då slår du nog mig - jag har en gammal digitalkamera som kan filma i 320x240 dpi, 15 rutor per sekund... Max 30s åt gången.
MikeJa, det är skitkul att göra film, önskar dygnet hade fler timmar. Till denna använde jag alltså min gamla Pentax Optio S. Jag har inte testat så många program - Windows movie maker kan man leka en hel del i, men det är bara en videokanal och det tappar synk hela tiden. Vegas Movie Studio 9 kostar 900 nånting och har 4 videokanaler. Det finns program som har obegränsat, men Vegas' gränssnitt är trevligt och påminner en hel del om musikprogram.
Stajo,Tack för kommentar. Jag har jobbat med refrängerna idag för att de skall lyfta. Ny version finns uppe.
Att filma tog nån timme, sedan har jag suttit en fem-sex kvällar och editerat. Började i ett annat program först, och har har jobbat med själva låten samtidigt, så lite fortare kunde det ha gått. Det känns som att det borde ta ungefär lika lång tid att göra en film från färdiga sekvenser, som att göra en mix från färdiga audiospår.
TokaiTack för värdefulla synpunkter. Har jobbat med sångnivåerna på verserna för att det skall bli jämnare och tydligare. Är det några speciella ställen det låter falskt, eller är det småsurt över lag?
Ja, det där värmekamera-partiet med spegling tycker jag blev bra, liksom pianotangenterna som viker ihop sig på slutet.
MarrTack så mycket, jag ville ju att det skulle ge en multimedial upplevelse, och inte bara musikalisk. Ja lite lång är låten, och den är ytterligare 30 s om man inte kör fade... (Förstå vad jobbigt jag har haft det!

) Har inte kortat den mer nu, men har lagt två motstämmor på slutet, för att bygga upp och göra mindre enformig. Hey Jude är också lång, tyckte det kan vara kul att köra på lite nån gång.