Forum > Demolåtar

Brother

(1/3) > >>

lonewind:
* LÅTNAMN: inget
* ARTIST/GRUPP: chrille
* GENRE: ja du
* KOMPOSITÖR: Chris Michols
* PRODUCENT: kan man kanske inte kalla en produktion
* INSPELNINGSÅR: 2007
* FORMAT: Mp3 128Kbps
* STATUS: en idé bara....

jag har för mycket i huvudet för tillfället och har svårt att sålla  bort dåliga idéer...
Tänkte höra med er om det här är en idé att jobba på eller slänga.... det är inte riktigt min genre så jag har svårt att bestämma

IDÉ.mp3 (uppdaterad 070227)

EDIT:
Nu har jag gjort en lite seriösare inspelning. Med text åtminstone. Tog bara en sångtagning rakt av där jag plojade en del så det är nog surt lite här och där... men idén kanske går igenom.
brother.mp3 (uppdaterad 070227 kl. 13.38)

Emulator:
Tror nog det kan funka, lite svårt iof att bedöma på denna snutt.

lite sprasamt mixat kanske, prova med eq på...;)

Skulle sänka den för att komma din röst närmre kanske....men tror att melodi etc kan funka.

lonewind:

--- Citat från: Emulator skrivet 26.02.2007, 22:43:05 ---Tror nog det kan funka, lite svårt iof att bedöma på denna snutt.

lite sprasamt mixat kanske, prova med eq på...;)

Skulle sänka den för att komma din röst närmre kanske....men tror att melodi etc kan funka.

--- Slut citat ---


Vettiga tankar.... verkligen tusen tack för det!
Bollade också iden med trummisen som har stenkoll på de flesta genres och han tyckte också det var värt att prova att göra en låt av.

Känner jag vill ha något som svänger lite mer och inte är så deppigt. Har rätt mycket sånt.
Så jag nog försöka mig på att få  något gjort av den här idén

Emulator:
gör ett steg till på låten och posta så kan vi bolla lite.!

lonewind:

--- Citat från: Emulator skrivet 27.02.2007, 01:30:37 ---gör ett steg till på låten och posta så kan vi bolla lite.!

--- Slut citat ---

Jajemen... ska se om jag hinner med det imorgon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion