Kontrollrummet

Someone like you

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag gillar det. Speciellt HMs sång och uttryck


känns välproddat och kompositionen funkar för att förmedla detta uttryck:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Mja. HM sjunger skitbra på alla sätt och vis MEN låten går från ngt som faktiskt sticker ut på ett skönt och lite naivt avigt sätt till slick tråksoul med fet svensk frikyrkostämpel och känsla av program som "Sången är Din". Sedan kan man väl vända på det och säga att samma låt når ut till olika läger iom varianterna....Wernis, i sammanhanget, lite valpigare uttryck och mer hjärtskärande desperation i frågeställningen om han verkligen kommer att hitta någon som "henne eller honom".... igen....känns mer på riktigt...och mer angeläget.

Mer än väl habilt utfört som hantverk betraktat dock.



-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Oj vad mycket kommentarer. Ursäkta semestern.....


Snabbkommentar:
Trots att det bär mig emot att säga det: lite reverb på trummorna?  :blink:
Hmike ligger lite högt o volym, men jäklar vilken bra sån micke! grymt! Du sjunger så jäklar bra även utanför bluesgenren, bra bra. Nåt uttalsgrej jag hörde nånstans, men vafanken, vi är ju svenskar så :D
Gitarrsolot på slutet tycker jag är riktigt bra spelat, men skulle vilja ha ett lite mer köttigt gitarrljud, lite mer still got da blues ?
hej hepp.
Jag "övertalade" Hmike om att sjunga i ursprungstonarten trots att den egentligen låg lite högt för honom. Tycker också det blev superbra.
Noterar mixsynpunkterna.

Micke gör ett gediget jobb på leaden. Ryser till när han tar i och går upp i det högre registret. Joe Cockervibbar!
Låter klar. Snygg produktion. Fina gitarrsolon. Det första funkar ju som ett slags stick med snygga ackord ackordval.
Bra jobbat!
Sticket där blev lite halvknasigt med tre ackord som går runt och hittar hem till slut. Fick anpassa melodin efter det och tycker det blev rätt kul.

Micke gör ett gediget jobb på leaden. Ryser till när han tar i och går upp i det högre registret. Joe Cockervibbar!
Låter klar. Snygg produktion. Fina gitarrsolon. Det första funkar ju som ett slags stick med snygga ackord ackordval.
Bra jobbat!
Jag kan bara hålla med här..otroligt bra sång Micael :P Vilken skön känsla du fick in här, ytterst behagligt att lyssna..men även till resten då.
En kanon-låt som nu känns helt komplett :D
Tackar!!
/Maria
Tack så mycket.

Inte illa! Gillar den nya versionen, den har lyft på många plan. Trummorna låter bättre, bättre mix och helhet tycker jag spontant utan att ha lyssnat på den första rakt igenom. Micke sjunger bra med, låten passar rösten.
Snygga gitarrsolon, dock känner jag att ljudet är lite vasst. Vill ha lite varmare och lite snällare ljud i denna låt. Lite mindre diskant är en början.
Trumslagaren stannar upp i slutet på ett taktslag, känns lite konstigt?
Håller helt med om att ljudet är lite vasst. Dessutom lackade jag ur efter att ha gjort typ 50 tagningar på solot utan att bli nöjd och spelade nästan bara övertoner.
Kanske lite överdrivet hör jag nu. Tror att jag kanske "tar ut" solot och spelar om det mer behärskat. Ska pilla in trumslaget som saknas också. Uppmärksamt må jag säga.

Lyssnat i bilen Stefan.
Basen har ett enormt tryck i registret runt 50-100hz..Vill du så kan du skära bort lite där,min Clarion fick jobba hårt  :)
Annars - kanon!
Mike
Så att jag lagt en eq på mastern och boostad i basen. Skumt. Tar bort den.

Skön låt Wernis, sången fick ett lyft där, inte för att din sång var dålig direkt men men, Mike sjunger ju väldigt bra :)
Hade föredragit ett gurasolo med lite mjukare sound och mindre antalet övertoner men det var inte dåligt.
4 av 5 KR-reglar.
Tack för feedback. Se svaret till Freddy.

Trummorna svänger dåligt och har ett lite felaktigt ljud, gillar inte det religiösa "Per Hallin" pianoljudet heller.
Men sången verkar outömmligt stark...schysst låt och vansinnigt intressant gitarrspel.
En bra helhet...ska lyssna fler gånger och lyssna på mer av Wernborg
Rock on!
/aROCKER
Tackar.
Per Hallin. Hihihi.
Jag som tyckte jag fått till trummorna med alla små spökvirval och fills med nya Nanopaden. Hmmm.
Kul att gitarr och sång går hem. Ja, här finns mycket att lyssna på, och missa inte Chrome när du ändå är igång.

Härlig låt med suveränt bra sång av HM! Tycker låten tappar lite i "verserna", t.ex avsnittet 58-80 sek. Harmoniföljderna där är lite "stela", tycker jag. Fantastiskt bra gitarrsolon, framför allt i sticket! Pianot och trummorna låter också fint, kanske att trummorna ligger lite högt. Som sagt, kanoninsatser på sång och gitarr, men tycker låten kunde utvecklas lite i ovan nämnda avsnitt.
Tack för lyssning. Tyvärr får du inte gehör för några synpunkter denna gång. Hehehe.

Versmelodins inledning känns igen från "När vi gräver guld i USA", bra eller dåligt vad vet jag?! hmmphzz
Angående trummorna låter de bra, men är inte säker på att jag gillar den raka hihatten i verserna, har du/ni testat med swing/shufflekomp på den?
Bra mix och sångprestation (om än lite tydlig copy paste på refrängerna? eller så sjunger du väldigt lika dant :)).
/Jon
Inte versen tror jag du menar utan refrängen. Faktiskt så bytte jag ett ackord från dur till moll i där för att det inte skulle bli för uppenbart. Bra idé om shufflehihat. Det får jag testa.

Tjabba igen Stefan.
Lyssnat rätt mycket på mixen..Trummorna ligger lite högt i ljudbilden,som nån föregående också tyckte. Sen "oooar" det rätt rejält i det lågfrekventa(basen),det senare en masteringsfråga men drumsen måste ned lite för en perfekt mix..
Sen har jag lite mer funderingar,men jag drar ett mail då jag har mer tid..lite stressigt nu..alldeles för fint väder för att sitta i studion..Har massa gäster att underhålla  :)
Tackar alla för att ni gillade min sångprestation på Stefans låt.
Mike
Låg en del skräp på gitarrsolot som basade till den här och där. Borta i nästa mix.

Jag gillar det. Speciellt HMs sång och uttryck
känns välproddat och kompositionen funkar för att förmedla detta uttryck:
Tack.

Mja. HM sjunger skitbra på alla sätt och vis MEN låten går från ngt som faktiskt sticker ut på ett skönt och lite naivt avigt sätt till slick tråksoul med fet svensk frikyrkostämpel och känsla av program som "Sången är Din". Sedan kan man väl vända på det och säga att samma låt når ut till olika läger iom varianterna....Wernis, i sammanhanget, lite valpigare uttryck och mer hjärtskärande desperation i frågeställningen om han verkligen kommer att hitta någon som "henne eller honom".... igen....känns mer på riktigt...och mer angeläget.
Mer än väl habilt utfört som hantverk betraktat dock.
Oj. Två parallella versioner då kanske. Ja, jag försökte ju få fram det uttrycket i min version. Kul att det hördes.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har versionen med HM på sång snurrat här en stund och - ja det blir ju en annan låt på något sätt samtidigt har ju arret anpassats till den här versionen. Jag tycker den är helt suverän!! Och HM kan ju sjunga på riktigt (visste jag i o f s förut men detta är fantastiskt bra - världsklas)
Parallellerna med religösa låtar bjuder ni ju verkligen på här med bra spelat gospelpiano (P-E Hallin har alltid varit lite förebild för mig men jag kan ju inte lira som han - skulle börja kurs hos honom men då ville Elvis ha honom i LasVegas), gitarrspelet och soundet är skitbra, visst mycket övertoner men ballt.
Gör ni om texten något och slänger in en halleluliakör på slutet så skulle det bli en kanonhit i vissa kretsar världen runt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bump
Den här sjunker oroväckande i listan  dels är det en kanonlåt dels är det ett fantastiskt alternativ med H-Mike missa inte att lyssna på denna. Och nä ingen har bett mig att bumpa denna. Den är ju tokbra bara.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nu har versionen med HM på sång snurrat här en stund och - ja det blir ju en annan låt på något sätt samtidigt har ju arret anpassats till den här versionen. Jag tycker den är helt suverän!! Och HM kan ju sjunga på riktigt (visste jag i o f s förut men detta är fantastiskt bra - världsklas)
Parallellerna med religösa låtar bjuder ni ju verkligen på här med bra spelat gospelpiano (P-E Hallin har alltid varit lite förebild för mig men jag kan ju inte lira som han - skulle börja kurs hos honom men då ville Elvis ha honom i LasVegas), gitarrspelet och soundet är skitbra, visst mycket övertoner men ballt.
Gör ni om texten något och slänger in en halleluliakör på slutet så skulle det bli en kanonhit i vissa kretsar världen runt.

Bump
Den här sjunker oroväckande i listan  dels är det en kanonlåt dels är det ett fantastiskt alternativ med H-Mike missa inte att lyssna på denna. Och nä ingen har bett mig att bumpa denna. Den är ju tokbra bara.
Eko

 :wub:
Bara att tacka och ta emot.

/ S


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Nog är nya versionen ett rejält kliv framåt. Den första har iofs lite roligare/mer annnorlunda ljudbild, men den senare andas proffsprod. Kan nog tycka att elbasen ligger aningens högt i mixen, men trummorna tycker jag är bra. Tycker det låter riktigt bra om ljuden också.
DON'T PANIC


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Eddie:

Ja vad säger man? Jag är på alla sätt och vis hetero,men jag måste säga: Jag älskar dig  :wub:

Jag känner mig mycket stolt och måste ge Stefan all credit för denna låt,fantastiskt lirat!
Första gången jag hörde den så föll jag som en fura,och det behövs om man skall kunna göra det hela trovärdigt.Stefan höll mig hårt i kopplet då han var ute efter detta uttryck,och det är bara att erkänna - det blev perrens.

Nu är jag tillbaka i studion och har lite ideer/kompletteringar sångmässigt,vi får se om det faller i god jord..Två timmars uppvärmning behövs för att nå dit jag vill då låten ligger väldigt högt för mig,vi får se om jag fixar det...

Tack alla för fina kommentarer,och all credit till Stefan för att jag fick sjunga.

Mvh
Micael


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Visste väl att jag inte skulle lyssna på denna - nu blir man så där nere och deppig och tappar all lust att göra något själv ...
Alltså skitbra, proffsigt på alla sätt och vis.
Sången, gurorna, trumsen - alla tummar ups. Även de små pianofigurern i slutet på några verser.
Låten som sådan är ganska förutsägbar - spec versen
och så tycker jag att HM inte ska ta i så mycket på första reffen - spar på krutet till de som kommer sen
- lite skit ska ni ha!  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nog är nya versionen ett rejält kliv framåt. Den första har iofs lite roligare/mer annnorlunda ljudbild, men den senare andas proffsprod. Kan nog tycka att elbasen ligger aningens högt i mixen, men trummorna tycker jag är bra. Tycker det låter riktigt bra om ljuden också.
Tack. Har sänkt elbasen i version 3 som ligger längst upp.

Jag känner mig mycket stolt och måste ge Stefan all credit för denna låt,fantastiskt lirat!
Första gången jag hörde den så föll jag som en fura,och det behövs om man skall kunna göra det hela trovärdigt.Stefan höll mig hårt i kopplet då han var ute efter detta uttryck,och det är bara att erkänna - det blev perrens.
Hehe. Den gick alldeles för högt tyckte du i början minns jag, men jädrar i min låda va bra det blev till slut. Tack så mycket.

Visste väl att jag inte skulle lyssna på denna - nu blir man så där nere och deppig och tappar all lust att göra något själv ...
Alltså skitbra, proffsigt på alla sätt och vis.
Sången, gurorna, trumsen - alla tummar ups. Även de små pianofigurern i slutet på några verser.
Låten som sådan är ganska förutsägbar - spec versen
och så tycker jag att HM inte ska ta i så mycket på första reffen - spar på krutet till de som kommer sen
- lite skit ska ni ha!  :D
Haha. Du är rolig du.
Tack för rosen och skiten.




Åsså..... Bump!!
Ny version med beskrivning längst upp.


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag klickade på den fil som är uppladdad på KR (fick inte igång filen där det stod att H-Mike sjunger) så jag vet inte vem som sjunger på just detta exemplar.. Oavsett detta så tycker jag att det är en trevlig liten poplåt.. Perfekt framförd med bra spel och fantastisk sång.. Får lite 60-tals vibbar.. Skulle lika gärna kunnat vara (lite trött på jämförelsen, men..) en Lennon/McCartney-produktion.. Således högsta tänkbara betyg..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
-här hade det hänt grejer!
Lyssnade på versionen med Hmike. Allt låter klart tycker jag, verkligt snyggt arr.. låten var rätt lång va? Kollade aldrig nån tid. Men den blev aldrig det minsta långtråkig, snyggt! Jättekul att höra Hmike sjunga detta, skitbra sjunget. Sången kan få komma upp liiiiiite bara, bara lite  :)
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Åsa:

Oj vad glad jag blev att dina fina ord om min sång på denna.Du vet ju vad jag har för register och denna låg väldigt högt,så jag fick ta i från tårna för att nå upp till detta.Förmodligen hade jag satt den en oktav lägre över hela linjen  :)
Stort tack,det värmde min själ  :wub:

Stefan:

Lyssnar på version 3.Mixen av min röst och de åtgärder du gjort är lysande.Ohyggligt snygg mix,och än igen - vilken låt du skrivit!!
Om du visste vad det värmer mitt hjärta att du lät mig sjunga på denna...

Skrev ju nåt sist om att lägga in lite mer sång i luckan i slutet..Visst det funkar ju kanon så här..Men hur skulle det låta om jag ylar några fler "someone like you",samt tog ut några stämmor och kompletterade med det?

Kanske tycker du att det håller,det gör jag med men bara en tanke jag haft sedan förra mixen..Dock svårt att komma till skott då det kräver en ordentlig uppsjungning..Kan ju alltid göra en test och skicka över så får du höra hur jag menar...

Detta fullständigt lysande lir och mixmässigt,garanterat den bästa mix jag hört från ditt håll.


Mike


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har ping-pong-lyssnat en stund nu på senaste verren och näst senaste. Mitt omdöme - världsklass står kvar - tycker kanske att h-mike försvan lite i senaste verren men ändringarna på guran är bättre även om jag gillar övertonerna.
Ja så vad blir då bedömningen? Vet faktiskt inte jag gillar båda versionerna plus för sångdelayerna i sista men plus för sångljudet i nästsista ändå. Aftonbladet eller Expressen ja jag vet inte en jäkligt skön låt som tillhör KR´s bästa oavsett version.
Thats the final countdown - lysande helt enkelt - oavsett version..

F-n vad mjäkig jag är.....
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Wernborg!
"en pärla" "ett snyggt litet stycke" har det sagts.... den version jag lyckats ladda ner sitter utan HM och är säkert grundversionen. Och bra så, senaste verren ligger på ca 13 mega så Hyrkköläöbon har knappast möjlighet till den,
Gillar stycket så långt, resligt 70-80-tal på gång. Din sång gillas stort, fast det omriggade "telefonsoundet" vet jag inte riktigt hur jag ska behandla, förstår ju att du söker kontrast till låten, vara för länge nu enligt min lilla tanke.
Sammandrag då....
Snygg låt, snyggt sjunget + körer, arret med "telephonen" kunde funderas över. Trumsoundet i  början ligger inte i min favoritklass, sitter bättre när restev av kalaset kommer igång!
Snyggt pianilir och pianodrillande, gurasolot kunde ha ett mera massivt sound, nu låter det lite väl "utsökt" för att passa till det annars snygga kompet.

Drive on master! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjou Wernborg!
"en pärla" "ett snyggt litet stycke" har det sagts.... den version jag lyckats ladda ner sitter utan HM och är säkert grundversionen. Och bra så, senaste verren ligger på ca 13 mega så Hyrkköläöbon har knappast möjlighet till den,
Gillar stycket så långt, resligt 70-80-tal på gång. Din sång gillas stort, fast det omriggade "telefonsoundet" vet jag inte riktigt hur jag ska behandla, förstår ju att du söker kontrast till låten, vara för länge nu enligt min lilla tanke.
Sammandrag då....
Snygg låt, snyggt sjunget + körer, arret med "telephonen" kunde funderas över. Trumsoundet i  början ligger inte i min favoritklass, sitter bättre när restev av kalaset kommer igång!
Snyggt pianilir och pianodrillande, gurasolot kunde ha ett mera massivt sound, nu låter det lite väl "utsökt" för att passa till det annars snygga kompet.

Drive on master! :)

h.  johan

Hmmm..Var hittade du den verren Johan?

##################

Kanske på nån av direkt länkarna,annars driver datorn med mig..Jag hör min pipa på version två och tre..

Red ut begreppen åt mig Wernis,hajar nada..

EDIT:

NU SÅG JAG VAR DEN LÅG...Ber om ursäkt..Inte på fyllan om nu nån tror det,bara allmänt slarvig.
Den som söker han finner,ett bra koncept som funkar även på mig  :)


Mike
« Senast ändrad: 20.09.2009, 01:22:59 by Harmonica mike »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou pöjkar!
Håller på att ladda ner en lite nyare version... tror jag :unsure:
Alltid knepigt när det finns mycket på utbud, men om en stund kanske allt klarnar, och tydligen får jag HM på leaden då.

Inte så lätt alla gånger att veta vilken version som e på gång, vora kanske bra att plocka bort såna som icke är i "kraft" mera. 82% laddat av senaste versionen  nu så 10-20 minuter till har vi den nerladdad i Hyrkkölä skogen :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou igen!
Nu hoppeligen e rätt version nerladdad och lyssnad och om Steffos version verkade skön o gungig så blir denna nya version  way over i iintensitet och känslor. Bodengubben visar igen en gång var skåpet ska stå, nu kan jag åxå underteckna det som nån sa i tråden..."en pärla", för det blev låten genast efter första lyssningen. Snyggt sjungen HM,  bra lirat vem som  nu lirar vad. Gillar fortfarande inte riktig sologurasoundet i första delen, sen till andra delen låter det bättre. Och arret med minimalt antal instrument sitter otroligt bra, här passar det igen en gång at "less is more" Pianodrilarna kunde höras bättre och sångstämmorna kunde komma upp ett snäpp nu när Micke sjunger lead.
Annars e finnguuuben nöjd, tack för lyssningen :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Mike på sång låter grymt bra som vanligt ;)
Låten, låter i mina öron proffsigt välgjort o bra.
Snyggt sista solo där fast sluttonen lät en gnutta sur, inte stämt guran?  :blink:
Eller också har inte mina öron vaknat  så här tidigt söndag morgon ^_^
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Sitter här och trallar på.."Some-one like youuu"..tokgillar när du går upp där Micael..skitsnyggt när du pressar rösten uppåt..en rysare :rolleyes:

Väldigt bra mix av en jätteschyst låt, och..bra körbackup. Ja..vad säja mer här då...än

..bra jobbat boys :lol:

Jo..den går varm här...

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Oj vad schnyggt! Lyssnar i ett par hyffsade lurar. Pianot väldigt långt ut till vänster.  Inte testat själv men läste nånstans att man kan "släppa ut" lite delay till andra sidan (höger i detta fall då) för få ihop det lite. Ja, det var väl det enda negativa jag kan komma på. Tur jag lyssnade i lurar, hade inte hörts i högtalare.  :P Så snyggt när fraserna landar på maj7:orna, Mickes sång och första gitarrsolot med samtidigt stick, stompet... världklass skrev någon. Jag håller tusan i mig med om det. Förkortad version till radion?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Håller med cykeln om krut.

Tycker den är skitbra denna. men tja. jag har..öhm. känlan att den kunde ha en lite annan kostym.

ber att få återkomme i ämnet.

Bra sång Hmike -bästa ickebluesen du gjort :D

Prodden och mixen är snygg, men det va det där med kostymen.


bra boys :)

PS. Snyggt gitarrsolo!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Det här låter riktigt bra. Är ju inte i den här musikstilen jag brukar tillbringa mina dar, men jag får lite Joe Cocker vibbar. Allt är oerhört skickligt utfört, både musik och sång. Tycker kanske att det är nån körstämma  på "will you" ,"ever" prylarna som sticker iväg lite, känns lixom inte riktigt hundra. Sen är pianot och gitarren för hårt pannade, känns inte som dom spelar ihop. Lyssnar man i lurar så kommer jag på mig själv att tippa huvudet åt höger och vänster för att lixom skaka ihop instrumenten lite mer mot mitten, vet inte vilket jag ska lyssna på och då försvinner fokus från själva låten och ert excellenta framförande. Tror även låten kommer få liiiite mer tyngd om ni drar dom lite mer mot mitten....inte helt förstås men så att dom möts lite mer och spelar ihop.

Skitbra helt enkelt!!


Micke
« Senast ändrad: 20.09.2009, 19:21:44 by jonnerstone »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
OJ!

Här har det ramlat in kommentarer.Och eftersom inte Wernis svarar så svarar jag generellt på vad som skrivits om min sång på denna:

Först och främst till Johan:
Steffo har lirat och skrivit låten,mina kavalifikationer instrument mässigt platsar inte i detta gäng - ja möjligen munspelet och flöjten då  :D

När jag ser vad som skrivs om min sång på denna så blir jag lite rörd,det är fina ord.
Jag är baryton av naturen och huserar runt/ovanför gigant oktaven mellan varven - efter upp sjungning.Därifrån och upp till detta register är det flera oktaver,så jag fick klämma i från tårna för att nå de högsta tonerna.Den som lyssnar noggrant hör att jag tappar tonen på några av slutfraserna,inte så konstigt med tanke på höjden på denna..
Men jag gjorde mitt bästa,och efter lite styrning från Stefan blev slutresultatet bra.

Stort tack till alla som kommenterat min pipa,min själ lyser och strålar över er.

Micael


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skibra! Jag har inte hört den här på ett tag men det här låter riktigt riktigt bra!
Sköna körer bakom HM.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
   B) massiva sena sjuttitalsvibbar här - supertramp, 10CC (framförallt gitarrsolot), elton john mm...tar mig rakt tilbaka till gymnasiet - suck...asbra, MEN snardrummen låter kakburk, i alla fall här hos mig.... :ph34r:


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou W!
Gillade ju låten med your song men måste ju säga att HMike hämtar en väldigt stor lyft till låten, BRA!
Vet ju int om jag lyssnar på senaste verren men låter snyggt i mina öron nu.
HMike härskar över sång och munlir och W har sin egna plats på gitarrtronen!
Snyggt jobbat grabbsen,
OBBNÄS GUUUBEN GILLAR! :)
 
h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............