Forum > Demolåtar
Food after midnight
egghuvud:
ja vad säger man förutom : :)
Harmonica mike:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 23.02.2009, 12:48:09 ---Förslag.
Ett gatereverb på munspelet brukar fungera väldigt bra. Elelr ett kort men mycket kraftigt rum.
Kolla http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=4739.0 och lyssna vid 2:35 framåt. Det ger bra kraft och livekänsla på munharmoniet.
--- Slut citat ---
Munspelet var rent utan reverb då jag skickade det,bara lite distat och skuren diskant samt höjd i basen med eq:n.Lirade i min kondning/B1.Håller med om att lite mer "room" utan svans effekter skulle feta till det lite.Kanske skar jag lite häftigt i diskanten,jag hör ett otrevligt sound från låga mellan registret - nästan lite rungångs ooande,,men men,det är petitesser.I det stora hela så funkar det bra.
Något gate reverb har jag inte och vet inte heller vad det är..?
Tacksam om du reder ut vad det är för en tingest Tsm,samt vad den gör - och hur man gör det.
Jag kan ju alltid skicka mp3:an till dig med bara munspelet för att få det åskådlig gjort..Lättare att förstå då..
Mvh
Micael
Tokai:
Det svänger gott om det här
Gillar att det är spontant, hur t.ex andra stämman kommer lite så där på en höft. Munspelet kunde inte Brian Jones gjort bättre.
equality:
Jo det låter spontant och uppsluppet med mycket spelglädje och ögonglimtar. Gillas mycket.
cykeln:
Live i blueskällarn
Bra sväng och bra insatser från alla
Munspelet är grädden på moset
Det enda som kanske saknas är lite mer riv i rösten
fem :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida