Tjenare.
Jag tycker sången ligger rätt i ljudbilden,gå inte i samma fälla som alla andra och lägg den torr och nära.Se till att sången hörs på samma scen som bandet då du lirar in detta igen.Jag förstår inte varför alla skall ha sångaren på en egen scen? I min skalle går det inte ihop liksom.
Tänker man så och har reverberat bandet med en lite längre svans/större rum,då har bandet exempelvis cirka 50 meter fram till sångaren.Hur skulle det se ut på en scen,och hur skulle musikerna kunna kommunicera?
Tänk på att reverb styr avstånd och storleken(som i detta fall faktiskt har betydelse) på rum/scen..Och givetvis avstånden mellan de olika musikerna,så ser jag på reverb.Alltså ingen effekt man leker med för att ge ett "fräckt" ljud på nån enskild komponent.Då blir det fort djupt vatten

Lite sido koppling där då jag såg förslagen om närhet på sången..
Låten är skön,och det är väl bara trummorna som halkar lite ibland,samt gurornas panoreringar fasförskjutningar/reverb/delay eller vad det nu är som "stör" lite.Solo guran gillar jag den är "hemma" tycker jag sound mässigt.
Mellanspelet/sticket är fräckt,lyfter låten en nivå till..behåll det.Såna här låtar blir lätt gitarr ojle låtar och såna finns det gott om.Här har du ett ovanligt och intressant grepp i sticket så jag tycker definitivt att det skall ha sin givna plats i låten.Ett sånt här stick kan man med fördel reverbera lite mer,men du/ni var lite häftiga med reverb ratten..
Lite tankar från Norr om reverb och annat svammel,det blir kul att höra nästa verre.Ta mina åsikter med en nypa salt IKEN,gör som du tänkt så får jag såga sedan

Schysst låt som sagt.
Mvh
Micael