Forum > Färdiga produktioner
Eko/Klemmé/MaxB - Happy Day
Eddi:
LÅTNAMN: Happy Day
ARTIST/GRUPP: Eko/Klemmé/MaxB
GENRE: POP-ROCK 80-tal
LÅTLÄNGD: 3:51
KOMPOSITÖR: Eko
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE: Klemme på trummor Max på körsång och gitarr
INSPELNINGSÅR: 2009 (ursprungligen 1986)
FORMAT: mp3
Väl medvetna om att det säkert finns småjusteringar att göra så lägger vi ändå upp denna på färdiga. Ännu ett samprojekt med vad vi tycker lyckat resultat med levande trummor och körsång.
Tyck gärna till om allt och alla.
Let´s Pop
Lite text kommer här:
I’m wishing you a happy day
A day that can go on and stay
In your memory for a long long time
I hope you will enjoy your stay
Forget about the past and try
To sit right back and just join the ride
You know (you know) its time to get unreal
You know (you know) a fire is burning in the sea
You know (you know) its time to get unreal
You know (you know) tomorrow will set you free
Looking at the sunny sky
Put your little hand in mine
Let a fortune-teller read our lines
Walking through the starry night
Waiting fort he rising light
Of shimmering at the edge of time
And what will you say and what will you do
If I cant get back, if I can’t get back to you
And how could you tell, I’m running through hell
Just to be, just to be with you
MaxB:
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/music/HappyDay35.mp3[/mp3]
Skitbra! I like (y)our work very much!
equality:
Trivsam, mysig låt där refrängen påminner lite om Johnny Nashs fina I can see clearly now. Bra lirat och mixat. Ekos sköna röst skulle jag vilja ha upp 3 dB. :rolleyes: :D
Clemens:
Ja..tycker nog att det låter mer -60 eller -70.. :) Skönt sväng! B)
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 18.02.2009, 22:56:09 ---Trivsam, mysig låt där refrängen påminner lite om Johnny Nashs fina I can see clearly now. Bra lirat och mixat. Ekos sköna röst skulle jag vilja ha upp 3 dB. :rolleyes: :D
--- Slut citat ---
:D I can see clearly now - ja den är bra. Rösten upp 3 db - hm.. ja i slutet kanske eller.
Kul att du gillar EQ och mixen också . roligt, Med bra kamrater som spelar så blir det enklare
--- Citat från: Clemens skrivet 18.02.2009, 23:10:59 ---Ja..tycker nog att det låter mer -60 eller -70.. :) Skönt sväng! B)
--- Slut citat ---
Nja 60-tal är det i alla fall inte men i mitten av 70 kunde den nog ha funnits fast den kom till 86 så man var väl tio år efter redan då :D Tack för lyssning och tyckning Clem.
Passar på att tacka Spacetrucker och Hackeman som skrev på halvfärdiga också. Spacetrucker tyckte det påminde om Supertramp men jag vet inte jag... favvoband var det i o f s. Hackeman tyckte det var oklart det hoppas jag att han inte tycker nu för nu finns eminenta välspelade trummor av Klemme egentligen vill jag lägga ut en fil med bara trummorna för dom låter riktigt riktigt bra. Samt den skönsjungande MaxB med fingerplock på guran något som jag skulle vilja lära mig en dag - det låter riktigt bra.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida