Forum > Demolåtar
Gammal låt hittad på ...öh.. gammal CD....
IKEN:
--- Citat från: badlands skrivet 17.02.2009, 08:44:54 ---IKEN !
Det är bara att åka på den här... Riktigt skönt gung och jag tror mig förstå din idee med låten.
Helt kanoners och med lite tightare trummor samt ny sång har du riktigt bra låt...
Jobba på med denna, sångengörs väl live sen eller.... ;)
--- Slut citat ---
sången läggs nog i repan känns det som,blir med liv på den då. :)
Harmonica mike:
Tjenare.
Jag tycker sången ligger rätt i ljudbilden,gå inte i samma fälla som alla andra och lägg den torr och nära.Se till att sången hörs på samma scen som bandet då du lirar in detta igen.Jag förstår inte varför alla skall ha sångaren på en egen scen? I min skalle går det inte ihop liksom.
Tänker man så och har reverberat bandet med en lite längre svans/större rum,då har bandet exempelvis cirka 50 meter fram till sångaren.Hur skulle det se ut på en scen,och hur skulle musikerna kunna kommunicera?
Tänk på att reverb styr avstånd och storleken(som i detta fall faktiskt har betydelse) på rum/scen..Och givetvis avstånden mellan de olika musikerna,så ser jag på reverb.Alltså ingen effekt man leker med för att ge ett "fräckt" ljud på nån enskild komponent.Då blir det fort djupt vatten :)
Lite sido koppling där då jag såg förslagen om närhet på sången..
Låten är skön,och det är väl bara trummorna som halkar lite ibland,samt gurornas panoreringar fasförskjutningar/reverb/delay eller vad det nu är som "stör" lite.Solo guran gillar jag den är "hemma" tycker jag sound mässigt.
Mellanspelet/sticket är fräckt,lyfter låten en nivå till..behåll det.Såna här låtar blir lätt gitarr ojle låtar och såna finns det gott om.Här har du ett ovanligt och intressant grepp i sticket så jag tycker definitivt att det skall ha sin givna plats i låten.Ett sånt här stick kan man med fördel reverbera lite mer,men du/ni var lite häftiga med reverb ratten..
Lite tankar från Norr om reverb och annat svammel,det blir kul att höra nästa verre.Ta mina åsikter med en nypa salt IKEN,gör som du tänkt så får jag såga sedan :lol: :P
Schysst låt som sagt.
Mvh
Micael
IKEN:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.02.2009, 02:00:48 ---Tjenare.
Jag tycker sången ligger rätt i ljudbilden,gå inte i samma fälla som alla andra och lägg den torr och nära.Se till att sången hörs på samma scen som bandet då du lirar in detta igen.Jag förstår inte varför alla skall ha sångaren på en egen scen? I min skalle går det inte ihop liksom.
Tänker man så och har reverberat bandet med en lite längre svans/större rum,då har bandet exempelvis cirka 50 meter fram till sångaren.Hur skulle det se ut på en scen,och hur skulle musikerna kunna kommunicera?
Tänk på att reverb styr avstånd och storleken(som i detta fall faktiskt har betydelse) på rum/scen..Och givetvis avstånden mellan de olika musikerna,så ser jag på reverb.Alltså ingen effekt man leker med för att ge ett "fräckt" ljud på nån enskild komponent.Då blir det fort djupt vatten :)
Lite sido koppling där då jag såg förslagen om närhet på sången..
Låten är skön,och det är väl bara trummorna som halkar lite ibland,samt gurornas panoreringar fasförskjutningar/reverb/delay eller vad det nu är som "stör" lite.Solo guran gillar jag den är "hemma" tycker jag sound mässigt.
Mellanspelet/sticket är fräckt,lyfter låten en nivå till..behåll det.Såna här låtar blir lätt gitarr ojle låtar och såna finns det gott om.Här har du ett ovanligt och intressant grepp i sticket så jag tycker definitivt att det skall ha sin givna plats i låten.Ett sånt här stick kan man med fördel reverbera lite mer,men du/ni var lite häftiga med reverb ratten..
Lite tankar från Norr om reverb och annat svammel,det blir kul att höra nästa verre.Ta mina åsikter med en nypa salt IKEN,gör som du tänkt så får jag såga sedan :lol: :P
Schysst låt som sagt.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tackar,har just dragit in filerna Cubase,och,det är nog bara trummorna jag kommer att ändra på,sticket är Lounge Lizzard (Fender Rhodes) på tokinställning.....
Det är 3 stämmor på sången och om jag tar bort en blir det genast mycket bättre upptäckte jag,ang.reverb,det blir nog bara på masterregeln ut,lyssnar man på det torra ljudet utan reverb alls på nått så låter det bra.Tar din kritik/goda råd på allvar,vet hur lyckad Futurized blev tack vare dej. ;)
IKEN:
http://www.theikenband.se/The%20Voice%20Inside%20My%20Head%20Remix%202009+1.mp3
Ny Version, Vintage Warmer på bas,Sång. Dessutom på Masterregeln.EQ på det mesta,har skurit massor på kompgurorna,när jag var klar kände jag att det nog inte behövs läggas nya trummor eller sång.Basen blev mycket bättre efter lite Vintage Warmer,visste inte att jag kunde lira på detta sätt faktiskt :) Undrar om jag var pisspackad när jag la basspåret.... :lol:
Tog bort 3:de stämman på sången,den tillförde inget alls..... :P
Reverb då...........Bara på Masterregeln,så om ''sången'' ligger utanför bandets replokal........tjaa.......va d faan gör jag då?........ :lol:
Ang.reverb på sticket.....det ljud jag använt med Longe Lizzard har detta reverb som default,lite svårt att ändra på nu 3-4 år senare.. :lol:
Nå!!!!
Skjut mej i sank med nya åsikter!!!!!!!!
C'mon people!! :)
equality:
Bra nivåer men jag tycker det låter på alldeles överkomprimerat såvida den skall ut via Rix FM i bilradion och det kanske den ska? Låten gillas. Oväntade växlingar och mycket säkert gitarrlir. Låter lätt och lekfullt men samtidigt välrepeterat.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida