Forum > Färdiga produktioner
Klemme - I just wanna be your lover
Eddi:
Skön låt - får Hendrixvibbar :D Jag tycker solostämman redan finns men den bör upp alltså en solitär från verskören och upp tycker jag också gitarren ska. Vet att du mickat upp trummorna nu och dom låter ju bra tillsammans med basen - ja för mig blir det lite skev ljudbild i alla fall, upp med sång o gitarr.
Eko
cykeln:
Tycker inte att det är särskilt tjatigt
Bra låt - om det är den första är det ju riktigt bra! (tänker på den första jag gjorde - pinsamt)
Kören sitter s-snyggt
Tycker den har lite Santana över sig - väntade på ett sådant solo
asti:
Du sjunger riktigt bra, men sången låter lite instängd. Kanske lite mer diskant och reverb?
Snygg gitarr lite åt Santana-hållet, som någon nämnde.
Tycker trummorna (ride och cymbal) ligger lite för högt.
Stereobilden kunde ev spridas ut lite mer....?
Bra låt annars!
Harmonica mike:
Tjena.
Klemme´,Ekos trumpolare antar jag :)
Nåväl,denna då:
Ja sången ligger lite lågt i ljudbilden.Om det är du som sjunger så har du potencial helt klart.Upp med volymen och klar gör leaden i ljudbilden.Stämmorna är tighta och snygga men nu låter det mera kör än lead över hela låten..cymbalen ligger lite högt vilket nån ovanför mig också tyckte.Nu har jag sågat nog så nu tar vi det positiva.
Skitbra låt!
Santana feeling på guran och sånt går hem hos mig!
As bra sång,separera den bara.Minska på stäm feelingen så har du en snygg låt som i en ask.
Mvh
Micael
Klemme:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.02.2009, 01:09:55 ---Tjena.
Klemme´,Ekos trumpolare antar jag :)
Nåväl,denna då:
Ja sången ligger lite lågt i ljudbilden.Om det är du som sjunger så har du potencial helt klart.Upp med volymen och klar gör leaden i ljudbilden.Stämmorna är tighta och snygga men nu låter det mera kör än lead över hela låten..cymbalen ligger lite högt vilket nån ovanför mig också tyckte.Nu har jag sågat nog så nu tar vi det positiva.
Skitbra låt!
Santana feeling på guran och sånt går hem hos mig!
As bra sång,separera den bara.Minska på stäm feelingen så har du en snygg låt som i en ask.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
--- Citat från: asti skrivet 19.02.2009, 21:44:25 ---Du sjunger riktigt bra, men sången låter lite instängd. Kanske lite mer diskant och reverb?
Snygg gitarr lite åt Santana-hållet, som någon nämnde.
Tycker trummorna (ride och cymbal) ligger lite för högt.
Stereobilden kunde ev spridas ut lite mer....?
Bra låt annars!
--- Slut citat ---
Tack för kritiken. Jag ska pilla lite med nivåerna och kanske lägga på lite kompressor och reverb. Nu är det inte ens en limiter på masterregeln.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida