Forum > Färdiga produktioner

Memphis, Djonas och andra folk - Buying too much

(1/5) > >>

Memphis:
 LÅTNAMN:                  Buying too much
      ARTIST/GRUPP:      Memphis, Djonas, Anders Boom, samt Cruncher och cain666 från SF
      GENRE:                 Hårdrock/metal
      LÅTLÄNGD:            3:46
      KOMPOSITÖR:        Memphis
      TEXT:                   Memphis,cain666
      MIXAD AV:             Memphis
      INSPELNINGSÅR:     2008-2009
      FORMAT:               MP3

Tja!

Tvivlade lite först till att lägga upp den här eftersom hårdrock inte är så vanligt här på KR men kanske nån diggar det. :D En låt jag skrivit och gjort ett collab med flera över nätet. Jag har programerat trummorna, Djonas lirar gitarrsolot, Cruncher (Demontime Studio) och cain666 (Flatpigstudio), båda från SF på gitarr respektive skriksång. Och på bas är det en frilandsbasist jag fick tag i. (www.myspace.com/boomsbasspage)
Har tagit ett jäkla tag att få färdigt det här och är nöjd över slutresultatet eftersom det är min första metallåt. Kommentera gärna låten, framföranden och mix!

Mvh

Memphis

oceanmusic:
Inte riktigt min tekopp te men jag kunde inte låta bli att lyssna och dra lite på smilbanden. Tungur Låtur som säkert är lika bra som en dubbel special med räksallad i rätt kretsar.  :D

Schysst ihopkokat, impad av din bredd, från Disney till Dungeon. ;)

Ola:
helt klart immmmmpad på din trumprogramering och mix
är du trummis?
vilket program är det ?

Memphis:
@Oceanmusic: Tackar. Kan ju vara trevligt att smaka på annan te ibland. :D Bredd? Jag trodde det här också var Disney?.  :P Thanks!

@Guran: Taaackar!  :) Jo, jag är trummis till största del. Så det underlättar ju såklart mycket vid programeringen.  ^_^ Det är Addictive drums med en preset som en kille under namn Fuge har rattat som jag sedan gjort lite ändringar på.(Länk) Och tack för kommentaren på mixen, var min första på metal och har jobbat mycket me den.

Mvh

Memphis

cykeln:
Trummorna låter riktigt bra
Sologuran imponerar
För rätt öron är det nog helt rätt
Kul med bredd i repertoaren
I övrigt ska jag inte uttala mig

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion