Forum > Färdiga produktioner
equality - Mejan
Ola:
--- Citat från: equality skrivet 01.03.2009, 13:12:14 ---Guran: Yes. Fattar precis hur du menar. Särskilt knepigt att vända tillbaka låten till första temat igen. Cykeln förelog nån slags minisymfoni och det hade nog varit värt att testa. Cellon kan man nog ta bort från "refrängen" det (snabbare partiet). Bra och nyttiga synpunkter G. Har just inget annat bollplank än KR så testballongerna hamnar här och de flyger inte lika högt. Thanks Guran!
--- Slut citat ---
Hej kul att du är med på noterna sitter och lyssnar igen och absolut ta bort cellon där. och till mellan spelet då
jag tycker att du ska behålla temat men gör en tonartshöjnig och och låt cellen göra mer lååånga toner och kanske bjuda in det till temat som lead instrument
bara ett tips men tror det blir kanon
kör hårt.
mvh
equality:
Thanks igen Guran! Testade mellanpartiet ungefär som du beskriver men tyckte inte det funkade. Jag får nog släppa denna ett tag nu. Min kreativitet har en tendens att sjunka ju snabbare man önskar att "bli klar med skiten".
Rattlesnake:
Kul att du är produktiv! Visa, jazz och även lite menuett tycker jag man skönjer! Fin mix, gillar melodierna och de olika teman som finns. Ståkarna låter häftigt, även om de sågar lite för mycket (jag tycker nog också att de kunde ha fått spela långa toner emellanåt.)
Trummorna är läckert spelade. Ståbasen låter naturlig, förutom att det är skaller på en och samma basston låten igenom. Enstaka gånger blir det väl så, men inte hela tiden kanske?
equality:
Rattlet: Den här låten vill nog greppa över för mycket. (Skriver den för att slippa ta ansvar längre.) Vill du eller någon annan colabba lite med ett vettigare stick, text och sång. Be my guest!
Tack för synpunkter RS!
equality:
Ny version uppe med cello på mellanpartiet bl a. Kanske lite mer sammanhållen ändå...?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida