Forum > Färdiga produktioner
equality - Mejan
cykeln:
Den är!
asti:
Svarade i en annan tråd, men detta kanske är den rätta så här kommer det igen:
Jag gillar verkligen den här! Lekfullt och snyggt spelat! Speciellt delen som kommer efter 58 sek och efter 99 sek! Måste ha missat en del för mellanspelet var helt nytt för mig, nästan som en egen låt. Det här ska absolut laddas ner och lyssnas mer på! Riktigt kompetent jazzmusik!
equality:
Tog tillbaka ursprungsidén med mellanpartiet på subdominanten (i s f grundtonarten i förra version). Hade trott att delarna skulle gifta sig med varandra lite bättre men fick inte till det. Prövade även cello på mellanpartiet men det ville sig inte och nu går det inte att stånga pannan ytterligare. <_< :mellow:
Tack HM och cykeln för att ni ville vara bollplank ända hit.
Kul att du tycker det funkar Peter. Själv hade jag hoppats på att få ut mer men som sagt...
Ola:
Hej equality
skön låt och härlig ljud bild
gilla det första temat skarpt
blev lite jobbigt att höra cellon i hela det partiet tror det skulle ge ett lyft att ta bort dem på något bra ställe i arret.
mellan temat bröt totalt mot huvud temat om jag får kalla det så. och visar ett annat musikaliskt spektra inget fel med det men kanske lite ja vad ska jag säga krystat eller nej jag förstår din avsikt så det är ju helt rätt men ändå inte.
det tar lite för mycket energi i från huvudtemat som kunde ha jazzats till ytterligare kanske ett klassiskt schlager knep har funkat till det (just det höjning :D)
ähh
hoppas jag gjort mig halft förstådd jag gillar låten bra jobbat
får mig att tänka lite på när solen går upp och ned i från tv
mvh
equality:
Guran: Yes. Fattar precis hur du menar. Särskilt knepigt att vända tillbaka låten till första temat igen. Cykeln förelog nån slags minisymfoni och det hade nog varit värt att testa. Cellon kan man nog ta bort från "refrängen" (det snabbare partiet). Bra och nyttiga synpunkter G. Har just inget annat bollplank än KR så testballongerna hamnar här och de flyger inte lika högt. Thanks Guran!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida