Kontrollrummet

Spacetrucker - Raff

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Idén till där låten har hängt med ett bra tag men jag har aldrig (innan nu) lyckas få ihop nåt av detta.

LÅTNAMN:              Raff
ARTIST/GRUPP:       Spacetrucker
GENRE:                  Gubb-heavy (enligt min dotter)
LÅTLÄNGD:             3:30
KOMPOSITÖR:         Spacetrucker
PRODUCENT:           Spacetrucker
EV. MEDVERKANDE:  Mahan (gitarrsolo)
INSPELNINGSÅR:      2009
FORMAT:                 mp3

[mp3=200,20,0,center]http://www.crapart.fi/music/raff.mp3[/mp3]

Man tenderar ju att bli  "döv" för sina egna låtar efter... så åsikter välkommnas.

h. Krister
Life is too short to remove USB safely


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Idén till där låten har hängt med ett bra tag men jag har aldrig (innan nu) lyckas få ihop nåt av detta.

LÅTNAMN:              Raff
ARTIST/GRUPP:       Spacetrucker
GENRE:                  Gubb-heavy (enligt min dotter)
LÅTLÄNGD:             3:30
KOMPOSITÖR:         Spacetrucker
PRODUCENT:           Spacetrucker
EV. MEDVERKANDE:  Mahan (gitarrsolo)
INSPELNINGSÅR:      2009
FORMAT:                 mp3

[mp3=200,20,0,center]http://www.crapart.fi/music/raff.mp3[/mp3]

Man tenderar ju att bli  "döv" för sina egna låtar efter... så åsikter välkommnas.

h. Krister

''Gubbheavy'' :lol:
Trummintrot känner jag igen,låten då,Hawkwind möter Jean Michalle Jarre,eller nått ;) Snyggt lirat på alla fronter gillar röjjet mycket,och temat som kommer tillbaka gör att Iken faller som en fura! ;)
sparas! Mer Gubbheavyrock till folket!! :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Försökte ge låten fyra stjärnor men se det gick inte det. Så här kommer beprövad teknologi  :D :D :D :D
Härligt ös och bra harmonier tror inte den skulle bli sämre om sång kom till men den passar bra som instrumental också.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Jo men detta biter bra på mig,vilket ös!

Stundtals så saknar jag en sångare med rätta klippet i pipan.Lite hårdrocks yl tror jag skulle sitta som en smäck.Grymt bra lirat överlag och mixen låter bra i lurarna.Med rätt sång här så skulle det hela lyfta ett par nivåer till,det är min uppfattning.

Mycket starkt jobbat,och fina guror av Johan.

Mvh
Micael


Utloggad tsmalmbe

Mixen lämnar en del att önska, arrangemangmässigt är introt väldigt långt och jag saknar sång för det blir lite enformigt som det är nu. Soundmässigt är detta en vinnare, och arret förutom då det långa introt verkar lovande. Men lägg sång på så vi får facit på hand huruvida detta är gubbheavyhitten år 2009 :).
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tjosan
Tack för lyssning och kommentarer.

Iken. Trummintrot ja, jag minns då för läääänge sedan på det glada 70-talet att Nazareth hade dylika trummor i nån låt som imponerade storligen på mig.

Eko. Tack för stjärnorna. Jag har faktiskt aldrig tänkt mig att denna låt skulle ha sång men när du säger det så.

Mike, Det du sa "Grymt bra lirat överlag" värmde. Jag fick min första elgura nångång i slutet på 70-talet men den stod mest och samlade damm och jag har lirat lite från och till alla dessa år men aldrig egentligen lärt mig nåt annat än de viktigaste ackorden och introt till Smoke On The Water..  :blink: Men nu har jag tagit mig i kragen och försökt jobba med detta sedan november eller nåt.... och här jobbade jag nog en hel del med att få komgitarrerna tajta.
Johans solo var sedan priken på i.

tsmalmbe. Tack för byggande kritik. Introt får nog bli som det är tror jag... jag gillar det själv å det är ju det som är det viktigaste. Vad gäller mixen så har jag märkt att trots att den låter hur fullständigt perfekt som helst så är det senast vid första lyssningen följende morgon nånting som sticker ut. Sången får vi återkomma till. Mahan påstode sig redan ha nynnat nån melodi till denna.

h. Krister
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tycker det är bra. Härligt driv.

Lyssnar på smygvolym så mixen kan jag inte säga mycket om.

Rätt skönt att slippa sång emellanåt faktiskt. Lite teman på "moog"-syntar kanske?

Bra jobbat!


oceanmusic

  • Gäst
Haha, Black-Ingvars gör Oxygene! :D

Uppfriskande och lite överraskande crossover. Bra gjort, diggas! :)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Black Ingvars... jaa... dem gillar jag. Deras version av "Det börjar verka kärlek banne mig" är super :P

Dedär med syntar och sånt är inte riktigt mitt gebit... jag kan få ihop nåt genom att först plinka ner det med midi-keyboarden och sen fixa till det i Cubasen men att lira nåt på "fri hand" är en helt annan sak :wacko:.

Kul att ni gillar och diggar i alla fall.

Krister
Life is too short to remove USB safely


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ja det låter som om ett hårdrocksband gör en cover på en synth-bands-låt.
Ganska läcker, bra driv och puls
Snyggt spelat
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten