Forum > Demolåtar

Spacetrucker - Raff

(1/2) > >>

spacetrucker:
Idén till där låten har hängt med ett bra tag men jag har aldrig (innan nu) lyckas få ihop nåt av detta.

LÅTNAMN:              Raff
ARTIST/GRUPP:       Spacetrucker
GENRE:                  Gubb-heavy (enligt min dotter)
LÅTLÄNGD:             3:30
KOMPOSITÖR:         Spacetrucker
PRODUCENT:           Spacetrucker
EV. MEDVERKANDE:  Mahan (gitarrsolo)
INSPELNINGSÅR:      2009
FORMAT:                 mp3

[mp3=200,20,0,center]http://www.crapart.fi/music/raff.mp3[/mp3]

Man tenderar ju att bli  "döv" för sina egna låtar efter... så åsikter välkommnas.

h. Krister

IKEN:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 15.02.2009, 21:34:01 ---Idén till där låten har hängt med ett bra tag men jag har aldrig (innan nu) lyckas få ihop nåt av detta.

LÅTNAMN:              Raff
ARTIST/GRUPP:       Spacetrucker
GENRE:                  Gubb-heavy (enligt min dotter)
LÅTLÄNGD:             3:30
KOMPOSITÖR:         Spacetrucker
PRODUCENT:           Spacetrucker
EV. MEDVERKANDE:  Mahan (gitarrsolo)
INSPELNINGSÅR:      2009
FORMAT:                 mp3

[mp3=200,20,0,center]http://www.crapart.fi/music/raff.mp3[/mp3]

Man tenderar ju att bli  "döv" för sina egna låtar efter... så åsikter välkommnas.

h. Krister

--- Slut citat ---

''Gubbheavy'' :lol:
Trummintrot känner jag igen,låten då,Hawkwind möter Jean Michalle Jarre,eller nått ;) Snyggt lirat på alla fronter gillar röjjet mycket,och temat som kommer tillbaka gör att Iken faller som en fura! ;)
sparas! Mer Gubbheavyrock till folket!! :lol:

Eddi:
Försökte ge låten fyra stjärnor men se det gick inte det. Så här kommer beprövad teknologi  :D :D :D :D
Härligt ös och bra harmonier tror inte den skulle bli sämre om sång kom till men den passar bra som instrumental också.
Eko

Harmonica mike:
Tjenare.

Jo men detta biter bra på mig,vilket ös!

Stundtals så saknar jag en sångare med rätta klippet i pipan.Lite hårdrocks yl tror jag skulle sitta som en smäck.Grymt bra lirat överlag och mixen låter bra i lurarna.Med rätt sång här så skulle det hela lyfta ett par nivåer till,det är min uppfattning.

Mycket starkt jobbat,och fina guror av Johan.

Mvh
Micael

tsmalmbe:
Mixen lämnar en del att önska, arrangemangmässigt är introt väldigt långt och jag saknar sång för det blir lite enformigt som det är nu. Soundmässigt är detta en vinnare, och arret förutom då det långa introt verkar lovande. Men lägg sång på så vi får facit på hand huruvida detta är gubbheavyhitten år 2009 :).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion