Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Don´t you want to...?
MaxB:
Den här är spännande. Jag hade lagt låten i mp3-spelaren och valde "random".
Så dök "Do you want to" upp och jag blev mycket nyfiken på vad det var jag lyssnade på. Jag har bl.a. en fransk, en italiensk och en finsk progressive rockmusic-grupp i spelaren - som alla var tänkbara kanddater och jag försökte placera den här låten i nån av de grupperna. Jag klarade inte det, utan fick titta på displayen - Tokai var det!
Jag gillar ditt experimenterande och att du tillåter så mycket luft i musiken.
Jag inspireras också att själv testa en del saker du gör.
Det har jag gjort förr, vet du! Min "Living on a tugboat" kom till bara på grund av en låt du gjort innan.
Kul!
Åsa:
Det var en bra låt det här, va bra du sjunger!
Skulle också vilja ha nåt som binder ihop lite mer... vad vet jag inte :)
Sen upplever jag dom där partierna där det stannar upp som, lite onaturligt tysta.
Det blir ju aldrig sådär tyst, instrument klingar ut.. så lite delay kanske? Så kände jag spontant iallafall.
Men en skön 60-tals låt var det!
Tokai:
Larsson, en nypa salt ska det va i matlagning. Faktiskt påminner det här att göra en låt lite som att fixa till ett gott käk. Men att det kan va nån krydda som saknas. Det här med att dubbla sången har jag tänkt på, det är jättesvårt, men ska nog testa.
Före tredje versen är det det där baklängesgitarrsolot. Visst, där skulle man kunna slänga in nåt nytt tema. Men nu är det redan ganska många redan, så det blir kanske lite too much? Fortfarande är det nån typ av refräng, hook el dyl , nåt som sammanfattar det hela, som saknas.
MaxB, jag har på senaste tiden lyssnat rätt mycket sk oberoende musik, och det finns otroligt massa bra grejer där, sånt som ligger lite i skymundan för dom stora jättarna på hitlistorna. Och det som är lite intressant är att många av dom här grupperna ganska ofta har mycket 60-tals inspiration, fast med nya ideér, ofta lite crazy saker. Väldigt uppfriskande.
Jag blir väldigt glad över att du blir inspirerad av min musik. Man måste testa nya saker hela tiden, inte låsa sig fast vid nåt välkänt formulär. Man kan tycka att man funnit sin stil och att den funkar, men tyvärr blir det ofta att man söker sig till det välkända, det man tror man är bäst på.
--- Citat från: Åsa skrivet 21.02.2009, 14:58:19 ---Det var en bra låt det här, va bra du sjunger!
--- Slut citat ---
:wub: Det var nog bara min nya mik som gör det
Åsa, Kul att du gillar.
Du har sammanfattad det hela bra. Nåt måste hända i dom tomma partierna. Jag testar lite saker. Trummor kan funka, men det blir för mycket Ringo över det hela, och jag vill försöka begränsa Beatlesreferensrna så gott jag kan. Baklängesguror finns där redan. Men man kan kanske ha nåt annat som ligger där, vet inte vad just nu.
stajo:
härligt drömmande och experimenterande. Verkar väldans genomtänkt.
Tycker den är klockren så här.
Bra gjort helt enkelt
Marruschkka:
Nu har jag lyssnat på den här låten i ca 20 minuter..vilka sköna harmer..klart spännande..jag gillar den här intimiteten, känsligt och finstämt :rolleyes:
Skönt med en laid-backstämning..som en eftertanke känns det.
Mycket bra jobbat :P
Sparas nu.
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida