Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Don´t you want to...?
cykeln:
Kul!
Som en mix av Strawberry fields forever och The fool on the hill
Jag tror lite som asti att låten skulle hänga ihop mer om den fick lite mer trummor på sig - ungefär som de som är på SFF
Nice gitarrsolo - kanske lite mer reverb på det
Peace!
Eddi:
Otvetydigt så staplar sig Beatlesreferenserna här - tror jag kände igen 5-6 låtar - bra grepp Tokai men jag tycker det hela stannar upp lite väl mycket. Vet inte om en genomgående baskagge skulle fixa det hela , tror inte det, å andra sidan så tror jag nog att din tanke var just det vi fått hära och i så fall är det ju bara att vänja sig men jag efterlyser lite flyt trots allt på detta flummiga sköna sound.
Eko
91:an:
Visst är det som tidigare lyssnare sagt, riktiga Beatlesinfluenser, och det låter riktigt bra. Det här är dock inget du komponerat på en kafferast. Jag gissar snarare att det likt Lennon/McCartney är olika stycken komponerade vid olika tillfällen som det sedan gäller att pussla ihop. De skilda arren och musikdelarna gör det spännande men man väntar ändock på vad som ska hålla ihop det hela, något refrängaktigt eller nån återkommande hook liksom. Möjligen ska man rensa, göra två olika låtar av det, för alla delarna låter ju väldigt bra var för sej :D
equality:
Udda harmisar med växlingar mellan dur och moll. 60-tals britpop med psykodeliatouch. Suveränt proddat och de små cymbalslagen är illustrativa. Kul att rör dig i dessa marker, en helt egen stil mina öron.
Harmonica mike:
Tjena Staffan.
Skön sextiotals resa du bjöd på här.Beatles influn är uppen bar.Inga av mina husgudar dock,men mina bröders :)
Jag fastnade för soul då jag var lill kille på sextiotalet.Otis R,Marvin G,Wilson P etc..Sen kom Creedence och stjälpte allt :D Och mitt i allt så upptäckte jag blues och rock´n roll..Mycke OT där..
Nåväl,måväl:
Gott jobbat i denna,lite olika delar som nån skrev - men jag tycker du syr ihop det hela till ett fungerande alster.Bra mix.Väldigt nära på rubbet,det ger en skön touch på hela alstret.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida