Forum > Demolåtar

Evil Jazzman - Muzak from hell

<< < (3/4) > >>

Memphis:
Gött lirat. Man får ju lust att jamma me gamla bandet igen..  :wub:

Keep it going!

/Memphis

spacetrucker:
Dylik musik (Koinonia, Jean-Luc Ponty osv...) brukade jag lyssna på i mitt förra liv men min familj (läs "min ex-fru") fick fnatt. Nuförtiden lyssnar jag bara på sånt här i smyg  :lol:
Det enda jag eventuellt saknar i denna låt är bas-virtuosen...
En av mina favoritbasister var och är Abe Laboriel.

Skön låt

Krister

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 14.02.2009, 16:58:49 ---Bra ljudbild tajta musiker.
Elpianot (Yamaha DX-soundet) har dock en farlig närhet. Övriga musiker står framför mig och spelar men keyboardisten står på (eller kanske i) mitt huvud och spelar.
Låter fusion och kända förebilder dyker upp i mitt minne. Men det här är låter mer "hitta på i stunden" jam för mig, sånt som kan ge goda idéer till något som kan bli något framöver.

--- Slut citat ---
Tack så mycket.
I stunden är helt rätt uppfattat. Men det är färdigt som låt för det. Egentligen tycker jag nog det borde vara en fyra-fem minuter längre egentligen...  :D

--- Citat från: equality skrivet 19.02.2009, 01:12:14 ---Va fasen har Zawinul och Pastorius varit inloggade eller vad!? Svinbra!

--- Slut citat ---
Du är la för söte.  :wub:

--- Citat från: Memphis skrivet 19.02.2009, 01:36:17 ---Gött lirat. Man får ju lust att jamma me gamla bandet igen..  :wub:
Keep it going!
/Memphis

--- Slut citat ---
Tack. Improvisationsmusik gör dig gott.  :)

--- Citat från: spacetrucker skrivet 19.02.2009, 12:53:16 ---Dylik musik (Koinonia, Jean-Luc Ponty osv...) brukade jag lyssna på i mitt förra liv men min familj (läs "min ex-fru") fick fnatt. Nuförtiden lyssnar jag bara på sånt här i smyg  :lol:
Det enda jag eventuellt saknar i denna låt är bas-virtuosen...
En av mina favoritbasister var och är Abe Laboriel.
Skön låt
Krister

--- Slut citat ---
Haha. Din stackare. Den gode Abe såg jag för några år sedan när han åkte runt i småland som förband till nån sömnig kör.  :blink:
Skoj att du diggar.

freddy:
Det är som någon musik som skulle kunna spelas i en hiss, kanske en hiss som går ner i helvetet likt någon gammal DIO-video. Skrämmande hissmusik. Eventuellt skulle det även kunna vara en ljudkuliss till en porrfilm utvalt av en feminist.

Det låter mer bra än vad det är bra. Skulle gärna vela haft ett tema eller två mitt ibland allt det andra. Men jag tycker det låter skitigt och härligt, på riktigt helt enkelt. Inte så polerat och en snygg rå ljudbild, bra gitarrljud.

Häftigt är det, bättre kommer det nog bli.

Wernborg:

--- Citat från: freddy skrivet 20.02.2009, 01:43:26 ---Det är som någon musik som skulle kunna spelas i en hiss, kanske en hiss som går ner i helvetet likt någon gammal DIO-video. Skrämmande hissmusik. Eventuellt skulle det även kunna vara en ljudkuliss till en porrfilm utvalt av en feminist.

Det låter mer bra än vad det är bra. Skulle gärna vela haft ett tema eller två mitt ibland allt det andra. Men jag tycker det låter skitigt och härligt, på riktigt helt enkelt. Inte så polerat och en snygg rå ljudbild, bra gitarrljud.

Häftigt är det, bättre kommer det nog bli.

--- Slut citat ---
Muzak from hell  :lol:

Det ska min första jazzplatta hetta. Evil jazzman plays muzak from hell.

Tack.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion