Forum > Demolåtar
Rebecca - Now i can catch the sky
perrra:
--- Citat från: MaxB skrivet 14.02.2009, 11:04:34 ---Godmorgon!
Ja, på introt tror jag även att nivån på sången skiljer sig. I alla fall upplevde jag det vid min första lyssning, att sången låg lägre där än senare i låten.
Låten kan sluta lugnt som introt men spontant tror jag att det passar bra att allt växer och växer tills låten tar slut...
Då passar det med traditionell tonhöjning (innan solot) och en sista refräng, som får alla traditionalister att gråta av lycka. :wub: Då tror jag man tappar fart med ett utro som återkopplar till lugnt intro. Man är ju ute och dansar och ska ta chansen på nästa låt - en snabb bugg i upptempo! :D Har du skrivit den också? :lol:
--- Slut citat ---
Japp.. jag har inte mixat sången riktigt än, det är lite volymnivåer som måste åtgärdas, och sen är jag verkligen inne på efter 2a refrängen:
Snabbt stick -> tonhöjning -> solo -> slutrefräng -> outro
:D
Lådan:
Diggar dina pianon grymt :) :wub:
perrra:
--- Citat från: Lådan skrivet 14.02.2009, 19:39:17 ---Diggar dina pianon grymt :) :wub:
--- Slut citat ---
Tack så jättemycket.. det är mitt huvudinstrument så det vore konstigt om jag inte klarade av det :)
mahan:
Tjou Perrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrra o Rebecccccccccccccccccca!
Denna låt ligger ju definitivt på fel avdelning, här ska ju bara halvfärdiga alster presenteras... :rolleyes:
Och detta är ju definitivt ett helfärdigt alster!
Bara att fixa till ett ordentligt slut så har världen sett ett nytt musikaliskt verk på gång!
Kul att vi på KR får tillgång till dessa låtar som på andra håll räknas till betalda tingen!
Stort tack till er BÅDDA! :)
h. johan
Wernborg:
--- Citat från: perrra skrivet 14.02.2009, 01:58:44 ---grymt solo! Sitter med mobilen nu så kan inte höra så bra. Ska lägga mig nu. Men kollar allt i morgon!
--- Slut citat ---
Hur gick det? Plingade på dig på msn i går.....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida