Forum > Demolåtar
Rebecca - Now i can catch the sky
perrra:
LÅTNAMN: Now i can catch the sky
ARTIST/GRUPP: Rebecca Hallberger
GENRE: Ballad
LÅTLÄNGD: 4 minuter.
KOMPOSITÖR: Marcus Persson / Rebecca Hallberger
PRODUCENT: Marcus Persson
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Idag har jag och Rebecca jobbat i 6 timmar i sträck med denna, och det börjar bli jävligt bra !!
Det saknas lite stråkar osv, men än så länge är jag jäkligt nöjd .
Är det nån som är sugen på att göra ett gitarrsolo efter andra refrängen tro?
Säg till då isåfall, för jag spelar alla guror, men kan inte spela sologura :)
http://mirror.perrra.nu/Rebecca-Catch_The_Sky.mp3
MaxB:
Hälsa henne att hon har magi i rösten. Ditt arr lyfter fram det vackra.
Härligt! Jag förstår att det här är balladen som inte hann komma med i årets schlagerfestivaluttagning.
perrra:
--- Citat från: MaxB skrivet 13.02.2009, 22:49:43 ---Hälsa henne att hon har magi i rösten. Ditt arr lyfter fram det vackra.
Härligt! Jag förstår att det här är balladen som inte hann komma med i årets schlagerfestivaluttagning.
--- Slut citat ---
Faktum är att vi skrev den idag :) 13.00 - 19.00 .. heltid ska tilläggas..
Jag lämnade fan inte stolen på 6 timmar, jag var så fastklistrad så hon fick ropa på mig när hon hade vart o köpt thaimat haha :)
Hon blir nog jätteglad när jag hälsar henne det Maxie!!!
Hon har kommit ifrån sina melodier, texter, låtar och hon har börjat känna att "äh, va fan jag skiter i musiken nu", men jag har vägrat låta henne skita i hennes talang.. Hon har skrivit hela texten och 70% av melodierna i denna tex.. Jag har proddat allt dock och spelat piano och hittat harmonierna menas hon sjungit, innan vi spelat in, men låten är hennes förtjänst :)
. så jag försöker uppmuntra henne, och jag hoppas hon får mersmak av denna idag!
TACK så jättemkt!!
/Marcus
Eddi:
Jodu Perra och Rebecca denna kan lungt kvala in i samma tongångar som Empty Rooms gillar höjningarn saknar lite instrumental solo på senare delen kombinerat med något slags sjungande - Riktigt bra.
Fila vidare.
Eko
Åsa:
Jag tycker om låten, den är fin. Den griper inte tag i mig det där extra. Men låten är ju bra :) MEN jag tänkte ju direkt att det är bästa sången av Rebecka som jag hört här iaf.. och nu läste jag att hon lessnat lite, så nejnej, sjung sjung! :D
Det är nån lite halvkonstig effekt på sången eller? Hörs väldigt tydligt på refrängen där hon går upp..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida