Kontrollrummet

Joons Feat Anjule - Tech'n'Roll

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DonJons

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
Hej hej!

Igår satt jag och en god vän och hade lite av ett Guy Richie maraton, kollade på Lockstock, Snatch, Rock'n'Rolla, Revolver etc och f¤n vad bra musik det är i filmerna, vi blev inspirerade och slängde ihop följande:

"Joons Feat Ajunle - Tech'n'Roll"
-> Lyssna <--

Datorn har inte världens bästa högtalare/hörlurar men har försökt att mixa så gott det går, hoppas ni kan peka ut eventuella problem som vi inte hör ;)
Tack för att ni tar er tid att lyssna och kommentera!
« Senast ändrad: 26.01.2009, 01:50:44 by DonJons »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
fanken, linken funkade inte, kanske om man bryter ur den ur spelaren?

http://www.speedyshare.com/data/508903773/14898367/7831260/Joons%20feat%20Anjule%20-%20Tech%27n%27Roll.mp3

jopp. funkar.

Lyssnar och skriver. Lite halvjobbig, trasig ludbild först tänker jag, lite "punkterad" rytm som stakar sig i huvvet...

sen kommer det igång. snyggar nu efter en eller två vändor.

Instrumentala breaket skär verkligen i ljudbilden, rätt snyggt gjort.

Rätt enerverande musik på ett sätt, fast ändå snyggt ihopsatt. Kan inte direkt uttala mig om mixen (laptop) men det låter som du har medvetet valt en ganska vass och otillgänglig stil.

Funkar :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad DonJons

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
Lyssnar och skriver. Lite halvjobbig, trasig ludbild först tänker jag, lite "punkterad" rytm som stakar sig i huvvet...

sen kommer det igång. snyggar nu efter en eller två vändor.

Instrumentala breaket skär verkligen i ljudbilden, rätt snyggt gjort.

Rätt enerverande musik på ett sätt, fast ändå snyggt ihopsatt. Kan inte direkt uttala mig om mixen (laptop) men det låter som du har medvetet valt en ganska vass och otillgänglig stil.

Funkar :)

Tack ska du ha för att du påpekade problemet med länken/spelaren! Ändrade mitt första inlägg, hoppas det funkar bättre!

Förstår inte riktigt det där med "ljudbild" :unsure: men antar att det har nåt med hur de olika ljuden fungerar tillsammans?
Att det instrumentala breaket är elakt har vi fått höra från annat håll också och det är ju inte alls bra, så ska tona ner det lite samtidigt som basen ska få lite mer utrymme igenom låten :)
Målet är ju att man ska kunna tänka sig låten i en smått kaotisk filmscen där någon/några blir jagade/stressade, svett som rinner och adrenalin som pumpar. Något som skulle kunna framkalla en svindlande/huvudvärks liknande känsla helt enkelt :P

Vi lyfter på hatten och tackar för dina synpunkter!



Utloggad tsmalmbe

"The file is deleted."


Tja.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.