Forum > Färdiga produktioner

Guran och Harmonica Micke - Cold hearts

<< < (3/11) > >>

Eddi:
Som Biken nämner wow vilket scenframträdande. Spontant fick jag lite intrycket av att guran och Mike tävlar inom samma frekvensområde på verserna och undrar hur det skulle låta om Mike fick lite mer diskant. Men det kanske bara är mina muddiga öron det...?
I alla fall en kanonlåt ur alla perspektiv - etta på billboardlistan för 8:e gången svedala?
Eko

Ola:
Hej Cykeln och eko

ja tipps på mix och även lite arr som det där med orgeln tar jag gärna i mot

Jag brände en skiva för att lyssna i bilen och där var man långt     iiiii           från nöjd av mix resultatet
det är jobbigt man vet hur man vill det ska låta men hittar inte dit bland knappar och reglar
men det är väl det som är lite av tjusningen också om en så jobbig

så fram med tipps på vad som bör göras för att få till det

Mvh

hogge:
Oj oj.. Jag måste erkänna att jag inte är någon älskare av blues direkt. Förutom då man befinner sig på en plats där det framförs live. Gärna en mörk pub (Då älskar jag det, men i det tillståndet jag normalt befinner mig i då, så älskar jag allt och alla).
 :rolleyes:
Men denna låt fick mig faktiskt att vilja höra mer.

Faan Mike, Du är ju född till detta.. Grymt bra sång & likaså munspel..

Totalt sätt var det en kanonlåt, framförd av kanonmusiker..  Ett samarbete som smakar mer även för Er antar jag?!

freddy:
Denna hade jag inte hört. Cool låt!

Gillar detta som fan. Schyst lirat guran och dundersång HM. Hör dock att det är en svensk som sjunger på vissa ord ;) Men det kvittar, du övertygar så otroligt med din djupa stämma ändå. Imponerad!

Lyssnar inte i några bra högtalare här, men jag tycker det låter bra om detta. Snyggt lirat grabbar. Kanske fler samarbeten?

:)

Wernborg:
Lyssnar igen. Kanonlåt detta. Ville bara säga det.

[off-topic]Stilen påminner lite om hur Whitesnake lät i sina bästa dar. Kolla in denna om ni har Spotify.
Bluesrock när det är som bäst:
Låt nr. 11 är fanimej ett mästerverk.[/off-topic]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion