Forum > Demolåtar
David feat Marruschka - Forever
Marruschkka:
Nu så David, vi hörs ju bra nu :P
Beatet i den här gillar jag, och din fiol :rolleyes:
Skulle vilja ha lite mer blött på rösterna bara, speciellt din, samt några små andra petitesser som jag p.m:at dej om nyss.
Freddy:Tack för fin feed, det har verkligen hänt positiva saker med denna låt, bara småsaker kvar nu!
Här finns en originalitet som tilltalar även mej mycket.
/Marr
Larsson:
hej..
skön känsla i detta,attans fint med fiolen som kommer in den borde dock ha ett mindre burkigt verb
i min smak, jag hade dessutom testat att skära bort botten på padsen som äter upp lite för mycket nu
tycker trummorna är asbra, dock så känns kicken & snaren lite välk otajta emellanåt
men helt klart en skön låt
bra känsla i sången..med lite små fix kan detta nog bli kanon!
hare gott
/Larsson
cykeln:
D-ligt skön låt detta
Bättre vol nu på rösterna men jag vill ha dem upp ytterligare - ungefär som Ds röst på slutet
Tycker det är bra att Ds röst är nära och torr och marres har mer rymd
Om trummorna fick lite mer emu-tyngd skulle det vara super
Precis den där "zigenarfiolen" är jag ute efter :D
Åsa:
OJ låten är låååååååååååååååååång. För lång :blink:
Jag har ju hört den här i ett tidigt skede med och utvecklingen går helt klart framåt, men det är en bit kvar tycker jag. Den blir enformig, "spraktrummorna" (jaja, jag hittade inget bättre ord :D ) blir jättejobbiga tycker jag, dom ligger högt hela tiden. Kanon att du höjt upp er sång, den känns lite torr? Kunde få vara mer spacigt i en sån här låt tycker jag. Sen gör det inget om det tillkommer nåt instrument/"ljud" i arret för att variera lite, och få MER ljud liksom. Dona lite till för låten är på god väg, få bort lite av enformigheten och korta den lite så lyssnar jag gärna igen :)
david.roennlund:
--- Citat från: freddy skrivet 07.03.2009, 00:16:31 ---Tja. Ser att jag inte kommenterat denna förut.
--- Slut citat ---
nee :rolleyes:
--- Citat från: freddy skrivet 07.03.2009, 00:16:31 ---Kul låt, tycker denna funkar bra i nuvarande utgåva. Tillräckligt många små variationer för att jag ska hålla intresset uppe. Antar att det hänt lite på denna version? Med tanke på vad folk sa tidigare :D
--- Slut citat ---
tack :) , jodå det har hänt en heldel i denna verre, lite mellanspel, nya sånginspelningar fr moi och nya trummor. + lite arrtjaffs
--- Citat från: freddy skrivet 07.03.2009, 00:16:31 ---Av någon anledning så tycker jag marre sjunger mycket tydligare och bättre andra svängen, när hon kommer tillbaka. Första hade jag lite svårt att höra vad som sjöngs. Andra gången var klockren. Skulle tippa på att det är inspelat vid olika tillfällen? Det var ganska stor skillnad iaf, enligt mina öron. Kan ha fel :D
--- Slut citat ---
Jo, det är minst ett halvårs skillnad mellan de två marre-inspelningarna + att det är olika micar.
--- Citat från: freddy skrivet 07.03.2009, 00:16:31 ---Kul att höra david sjunga också mellan varven.
--- Slut citat ---
kul att det gillas, själv är det lite halvlatjo :D men spelade in mig på nytt till denna verre och är mer nöjd!
--- Citat från: freddy skrivet 07.03.2009, 00:16:31 ---Detta måste väl ändå vara en rätt egen stil? Även om det inte riktigt är något jag tar till mig, så känns det inte som att man hört detta förr riktigt. Fela och trumloopar. Syntmattor och.. ja, helheten liksom.
--- Slut citat ---
Hm, kan tänkas.... vet eg bara en annan låt i samma stuk, och det är min andra "tech" :)
--- Citat från: freddy skrivet 07.03.2009, 00:16:31 ---Introt tyckte jag var läckert. Riktigt snyggt.
--- Slut citat ---
mm, det är jag nöd med :)
--- Citat från: freddy skrivet 07.03.2009, 00:16:31 ---Sen stör jag mig en aning på att reverb-virveln och den distade trumloopen inte slår riktigt synkat. Märks speciellt under breaket där det var mestadels trummor. Det är liksom lite ur synk. Men du kanske vill ha det så?
--- Slut citat ---
jo, stör mig också på det.... när jag lagt e nya trummsen, så var det lite osynk på nåvis, men slängde upp en verre fö att komma lite framåt ...
--- Citat från: freddy skrivet 07.03.2009, 00:16:31 ---Eget är detta om något. Iaf enligt mina referenser. Intressant.
--- Slut citat ---
:)
Tack för feed o lyssning !!
/David-utan-glasögon
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida