Forum > Demolåtar

David feat Marruschka - Forever

<< < (5/7) > >>

Marruschkka:
Men...vilka fina förslag som kommit in till förbättringar här, väldiga konstruktiva sådana, speciellt detta att både Davids och min sång ska upp, för det är en rätt snygg melodi som är bärande i den här tycker jag, och flera tycker likadant, tack för det.
 David:Du har en jättefin pipa som ska fram bara, kom igen nu, det här grejar vi ;)

Plinka:Visst är det nåt suggestivt sug i den här..lite suckande ja..och Davis suckar går inte av för hackor, de gör ju halva låten :D
EMU:Du är en klippa, dej kan man alltid lita på, bra synpunkter ;)
Cykeln:Tack för supporten, uppskattas som alltid!
Mahan:Det är roligt att göra samarbeten med David, för det är rätt oförutsägbart vart det kan ta vägen..gillar sånt :lol: :P
Clemens:Remix..så spännande, tycker jag då!
OM:Det är inte alla som gillar såna här smått monotona harmer och rytmer, men jag är rätt svag för det här..oxå! Bara det gungar..så är jag igång ju  B)
Ynot:Jag håller med dej, rösten ska vara berättande, nyanserande, kunde inte ha uttryckt det bättre själv, tack!
MaxB:stämningsskapande och mer volym ja, I agree.

Vilken fin support från alla er som svarat, värmer lilla hjärtat.
Nu får vi se vad som händer..he he ;)

/Marr

Dividend:
Nåt snett med sången, men det har folk redan noterat :)

Jag väntar med comment tills stämmorna är på plats :)

Schysst beat dock! :)

david.roennlund:
Hej folkens,

ska bara säga att denna vecka har vi festival på skolan vilket innebär att jag typ inte kommer pilla på detta alls....
var lite opassade att lägga ut den just före detta event kanske, men så blev det :D

hörs om nån vecka
David

david.roennlund:
Nu version,

lite nytt o lite gammalt :)

http://david.roennlund.com/090306duettennyarr.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://david.roennlund.com/090306duettennyarr.mp3[/mp3]

freddy:
Tja. Ser att jag inte kommenterat denna förut.

Kul låt, tycker denna funkar bra i nuvarande utgåva. Tillräckligt många små variationer för att jag ska hålla intresset uppe. Antar att det hänt lite på denna version? Med tanke på vad folk sa tidigare :D

Av någon anledning så tycker jag marre sjunger mycket tydligare och bättre andra svängen, när hon kommer tillbaka. Första hade jag lite svårt att höra vad som sjöngs. Andra gången var klockren. Skulle tippa på att det är inspelat vid olika tillfällen? Det var ganska stor skillnad iaf, enligt mina öron. Kan ha fel :D

Kul att höra david sjunga också mellan varven.

Detta måste väl ändå vara en rätt egen stil? Även om det inte riktigt är något jag tar till mig, så känns det inte som att man hört detta förr riktigt. Fela och trumloopar. Syntmattor och.. ja, helheten liksom.

Introt tyckte jag var läckert. Riktigt snyggt.

Sen stör jag mig en aning på att reverb-virveln och den distade trumloopen inte slår riktigt synkat. Märks speciellt under breaket där det var mestadels trummor. Det är liksom lite ur synk. Men du kanske vill ha det så?

Eget är detta om något. Iaf enligt mina referenser. Intressant.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion