Forum > Demolåtar

David feat Marruschka - Forever

<< < (4/7) > >>

david.roennlund:

--- Citat från: mahan skrivet 09.02.2009, 00:30:02 ---Tjou David o Marr!

Snyggt samarbete över gränserna här. GILLAS!
Litet av en långtråkighet sticker dock upp efter två minuter, samma komp igenom låten kankse gör till det. Lite ändra på sound och nån liten break eller fill på trumkompet här o var skulle inte skada. Marias sång ska upp o på den ska det ett lika stort reverb typ som kompet kör med. Annars blir sången lixåm i rummert bredvid!

Litet skruvande till, många goda förslag i tråden som lönar sig att tänka över. :)

h.  johan

--- Slut citat ---

mm... fattar inte hur ni lyckas... men börjar också tänka på att variera mig lite :S
mm.sången ligger på en annan bus med annat reverb, som sedan summeras upp i en ny buss där allt får ett sammanhängade reverb.
men kanske ska sången integreras mer :)

mm, många förslag att tänka på :)

tack för lyssning o kritik :)
David

david.roennlund:

--- Citat från: cykeln skrivet 09.02.2009, 08:46:35 ---Det här kan bli riktigt bra!
Jag skulle önska
upp med bådas röster
ha något tyngre och enklare trummor
att du förvaltar suckarna bättre - håller med emu
att du lägger på en vacker fiolstämma på några avsnitt
kanske också något brejk eller avbrott av något slag

--- Slut citat ---

:):)

filar faktiskt på enklare tyngre trummor, så de kommer med tiden!

mm, suckarna ska användas mer :)

jo, fiolstämman ska utveckas lite mer, måste bara tänka lite :D

ett break är under skapade... kanske ännu ett också ;)

tack för lyssningen o kommentarer :)

Clemens:
Fångar upp en stämning som är j%&ligt cool och som jag är svag för..gillar det lite monotona, men kan nog utvecklas inom den ramen...skall bli kul att höra fortsättningen på denna..får man kanske göra en remix någon gång?  B)

oceanmusic:
Jag har lyssnat ett antal gånger men måste erkänna att jag inte riktigt tagit till mig låten än.  :unsure: Jag får lyssna lite till i förhoppningen att kunna återkoppla till er.  :mellow:

MaxB:
Har inte hört den här tidigare. Det har sagts och kan sägas igen - det är stämningsskapande och skapar en speciell atmosfär.
Jag tycker dock att det är för långt med samma sak - två ackord (Am G?) och ungefär samma sound hela tiden.
Vill höra mer volym på Marr-sången och skulle vilja ha tunga trummor istället för dessa lätta. Riktigt tunga trummor!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion