Forum > Demolåtar

David feat Marruschka - Forever

<< < (3/7) > >>

cykeln:
Det här kan bli riktigt bra!
Jag skulle önska
upp med bådas röster
ha något tyngre och enklare trummor
att du förvaltar suckarna bättre - håller med emu
att du lägger på en vacker fiolstämma på några avsnitt
kanske också något brejk eller avbrott av något slag

david.roennlund:

--- Citat från: ynot skrivet 08.02.2009, 22:45:09 ---Lite obalans i mixen lyssnar iofs i lapptop högtalare.
funkade fint vid 155..
men tror du skulle tänka sången  som lite mer än ett intrument ,kanske lite som en berättare o nyaserare. med lite körer som svalkar.

o mer fiol :)

all gott
tony

--- Slut citat ---

tack för lyssningen :)

jo, sången kanske ska upp lite iaf  :lol: ... ska prova runt lite med olika förslag jag fått i tråden o sen hur det blir!

mer fiol blir det garaterat !

hade
David

david.roennlund:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.02.2009, 23:02:23 ---Så här dök denna låt upp ;)

Ok, har inte lyssnat till denna verre tidigare, men här ligger rösterna alldeles för lågt,har ju lagt en stämma på andra halvan som jag knappt hör, sen är det lite annat pyssel kvar på denna.
Men jag gillar ansatsen i denna, skönt laid-back sound.

--- Slut citat ---
:) jo, kanske ska rösterna upp lite !

kul att du gillar det!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.02.2009, 23:02:23 ---Sen vill jag tacka Djonas som lät mej få låna några fina textrader från honom till denna :P

--- Slut citat ---

ah, det var så det var ja! hade glömt bort det :)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.02.2009, 23:02:23 ---Det här blir nog riktigt bra med lite mer fix!

/Marr

--- Slut citat ---

YEEH !

david.roennlund:

--- Citat från: Plinka skrivet 08.02.2009, 23:14:45 ---Hej! Jag gillar den här; den har en rytmisk gung, som tunga andetag när man är ute och joggar, och jag kan även höra att den suckar emellanåt!  :)

--- Slut citat ---

jo, det ligger lite tunga andetag under hela låten :)
mm, gillar också den rytmiska gunget!

tack för lyssning:)

david.roennlund:

--- Citat från: Emulator skrivet 08.02.2009, 23:41:24 ---mm. Mr mister möter yello och Jan Hammer. inte illa alls.

Lite drumandbase-chillout(?) eller lounge eller något.

--- Slut citat ---

--- Citat från: Emulator skrivet 08.02.2009, 23:41:24 ---Mina tankar:

bra arrat med trumloopen och mattorna.  Jag om någon brukar ju ha röster som inte hörs, men jag tycker att när du har så här "normalt effektad" och "melodisk" sång, så skall den fram, så man hör lite mer av budskapet.

--- Slut citat ---

mm.jo.kanske det ja.

får se vilken av vägarna jag tar.... volym el fx  :rolleyes:

--- Citat från: Emulator skrivet 08.02.2009, 23:41:24 ---Lika dant med din röst. Tokeffekta den bortom all igenkänlighet så känns den mer som något musikaliskt element, snarare än bara för lågt mixad sång typ  :wacko:

--- Slut citat ---
mm. gillar ju inte direkt att höra mig själv... så lite effekter gör nog susen ( bitcrusher .....)

--- Citat från: Emulator skrivet 08.02.2009, 23:41:24 ---Suckarna är fan klockrena. På med 4 kg reverb på dem. LÅNGT reverb, inget pre-delay, noll early reflection, skär vid 5-6 KHz så låter ljudet långt snarare än reverbat.

--- Slut citat ---
Har redan provat detta, lite automatiserade reverb/eq gjorde susen, ska bara finjusteras :)

--- Citat från: Emulator skrivet 08.02.2009, 23:41:24 ---Tycker inte låten håller riktigt i nuvarande kostym i 5:30. Jag skulle önska ett kontrasterande break. Mindre eller mer ös spelar kanske ingen roll, men lite studiga basar, andra/inga trummor, lite agdresiv dave eller något, fiol, fiol+trummor, marre/svep utan trummor...

--- Slut citat ---

provade lite på detta inatt, men saker o ting flyttade på sig på ett oväntat sätt så jag gick o sov :S
men ska ta upp det igen och se, har en ny verre med lite annat arr på g, sången lite längre in i låten o så.
finns även ett parti med hårda men lugna trummor som jag diggar stenhårt... kanske större delar av skiten ska få sån kostym.

mm... lite olika varianter på fiol/sång/trumms får jag se lite på sen.

--- Citat från: Emulator skrivet 08.02.2009, 23:41:24 ---Låten skulle gott och väl kunna mala i en minut innan marre och trummor kommer, sedan 3 minuter såhär, två minuter break, och fyra minuters avslutning utan att man lessnar, bara det blir lite uppblandat tror jag.

--- Slut citat ---
mm. ser lite på det nu

--- Citat från: Emulator skrivet 08.02.2009, 23:41:24 ---Mantra är aldrig fel å andra sidan, men du har här en "riktig" låt i form av marres sång, och ditt prat siktar ju också på en melodi.

--- Slut citat ---
hm, jo ni verkar ju alla se det så  :lol:

--- Citat från: Emulator skrivet 08.02.2009, 23:41:24 ---gör ett mästerverk av den, något som bara du kan få till i egenskap av swedish/norweigian emofiddler och logicpulare.

--- Slut citat ---

:D hehe, får fan försöka orka ända fram nu för omväxlings skull !

Tackar för kritik o lyssning!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion