Forum > Demolåtar
David feat Marruschka - Forever
david.roennlund:
LÅTNAMN: Forever?
ARTIST/GRUPP: David feat Marruschka
LÅTLÄNGD: 5:30
KOMPOSITÖR: David Rönnlund
PRODUCENT: David Rönnlund
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
[mp3=200,20,0,left]http://roennlund.com/090208duetten4.mp3[/mp3]
http://roennlund.com/090208duetten4.mp3
Ett sammarbete som påbörjades i augusti, men som har legat i dvala sen dess.
Maria påminde mig om denna igår, så jag lyckades leta fram projektet och några nya pålägg belv gjorda!
/
EDIT 090306 : Nu är det en ny version med ett lite nytt arr.. eg. är ganska mycket nytt :)
[mp3=200,20,0,left]http://david.roennlund.com/090306duettennyarr.mp3[/mp3]
http://david.roennlund.com/090306duettennyarr.mp3
Eddi:
Skönt lunk trots väldigt mycket samma harmonier, justa takter men det som slår mig lite är att Marr kommer i skymundan och såsmåningom tyckte jag nog att hela låten kommer i skymundan av denna orgel som fläskar på rakt igenom hela stycket. Hm.. du har inte funderat på att byta lite mattor lite då o då?
Eko
Wernborg:
Det hela hänger inte ihop för mig.
Trumloopen spelar heltorr lite för sig själv.
Mattan ligger som, just det - en matta över alltihop. Den ger ingenting någon möjlighet att andas.
Sångmelodin är väldigt anonym också. Väldigt lågt mixad men också lite improviserad i karaktären.
Skymtade jag någon fiol där i bakgrunden också tro?
Nä du. Omtag.
Lite break och variation i padsen behövs.
Sången upp i nivå.
Fiolsolo?
Något instrumentalt tema som bryter av kanske?
:ph34r:
david.roennlund:
--- Citat från: Eko skrivet 08.02.2009, 22:17:19 ---Skönt lunk trots väldigt mycket samma harmonier, justa takter men det som slår mig lite är att Marr kommer i skymundan och såsmåningom tyckte jag nog att hela låten kommer i skymundan av denna orgel som fläskar på rakt igenom hela stycket. Hm.. du har inte funderat på att byta lite mattor lite då o då?
Eko
--- Slut citat ---
tjo:)
Apropå sången , så ser jag på den, ganska mycket, som ett instrument bland de andra som skapar ljudbilden.
Känner därför inte riktigt att jag vill framhäva den som nått solistiskt:)
Ser det lite som grejen i stycket att den bygger på just detta lilla repetitiva element som bara maler och maler, tror inte så mycket på att byta matta.... men lite fler fiollicks o annat kanske rotar sig in under resans gång...och möjlig medtoning av huvudtemat.
tackar för lyssning och bra kritik !
/david
david.roennlund:
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.02.2009, 22:29:17 ---Det hela hänger inte ihop för mig.
Trumloopen spelar heltorr lite för sig själv.
--- Slut citat ---
mjo, den kan nog behöva åka in lite mer i ljudbilden!
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.02.2009, 22:29:17 ---Mattan ligger som, just det - en matta över alltihop. Den ger ingenting någon möjlighet att andas.
--- Slut citat ---
nja, så ser ju inte riktigt jag på det... ser det som nått som ligger o maler och "bara är"
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.02.2009, 22:29:17 ---Sångmelodin är väldigt anonym också. Väldigt lågt mixad men också lite improviserad i karaktären.
--- Slut citat ---
den ska inte ta över så mycket, det är som jag skrev till eko, mer av en del av helhetens malande.
men dynamisk mixning står på att-göra-listan
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.02.2009, 22:29:17 ---Skymtade jag någon fiol där i bakgrunden också tro?
jo, den smyger in lite, det ÄR låg! det var nått jag bara slängre på innan jag laddade upp, ska utveckas och sånt!
--- Slut citat ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.02.2009, 22:29:17 ---Nä du. Omtag.
Lite break och variation i padsen behövs.
--- Slut citat ---
Ne :P
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.02.2009, 22:29:17 ---Sången upp i nivå.
--- Slut citat ---
kanske i nån passage
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.02.2009, 22:29:17 ---Fiolsolo?
--- Slut citat ---
jo, kanske en längre passage fela, men då fortsatt över bakgrunden typ...
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.02.2009, 22:29:17 ---Något instrumentalt tema som bryter av kanske?
:ph34r:
--- Slut citat ---
hm, vet inte om jag vill bryta så mycket.. ska sova på det!
tack för lyssning och mycket vettig kritik !!
David
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida