Forum > Demolåtar

Yllet - I'm chasing my own tail

<< < (5/5)

Yllet:
Clemens   :wub:

MaxB Hehe, texten kan vara precis så djup du vill :)

Marruschkka : Jo, ibland behöver man skriva lite musik bara för att det är roligt att spela också.

max: Tackar tackar, känns bra o höra.

91:an : Fin analys där :)

Tack alla, börjar den bli klar för färdiga demon?

Wernborg:
Inte mycket att säga om detta. Virveltrumman ganska tunn iofs. Skita till den lite kanske.
Gott gitarrljud. Väldigt bra. Är det pluggar eller förstärkare?

Yllet:

--- Citat från: Wernborg skrivet 11.02.2009, 19:49:29 ---Inte mycket att säga om detta. Virveltrumman ganska tunn iofs. Skita till den lite kanske.
Gott gitarrljud. Väldigt bra. Är det pluggar eller förstärkare?

--- Slut citat ---

Hejs. Sitter för övrigt i en stuga i skogen djupaste Dalarna (utanför Orsa) och skriver.

Gitarrslingan är linad och sen körd genom guitar rig 3 - urs kanalstripp samt colortone pro SSL EQ. Micar sällan upp stärkare eftersom min vox står i replokalen. Bra tanke där med virveltrumman.

Lyssnade här i laptophögtalarna och sången känns lite väl stark, även kanske lite hård runt 1000hz. Man kan inte påminnas för många gånger om att lyssna på sin mix i sämre utrustning :)

Ska fixas när ja kommer hem, sen får den hamna under färdiga.

Tack tack

/Jon

cykeln:
Ljud och produktion som vanligt på topp!
Härligt glad låt med fin sjunga-med-melodi
Bra sång - din röst ger en liten tvist som flyttar upp låten ett snäpp
Vet inte riktigt vad jag tycker om mellanspelet - men kreativt är det

Vad kul att du rör dig i "mina" skogar - undrar vilken stuga det kan vara?
När du är här så är det en fantastisk konsert på Hembygdsgården på söndag - världsmusiker
Gör också ett besök i musikaffären, ta en kaffe och prata med Per och Pelle om gitarrer
och så har Britt-Liz (med Åsa Sundstedt på dragspel)sin föreställning på G

Snart kommer vi alla att sitta i stugor i Orsaskogarna och skriva låtar  :D

hogge:
Go låt som är perfekt mixad (för ett lekmannaöra i alla fall) och framförd.. Den här kan jag absolut tänka mig att spela i hög volym på förfesten..
 :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion