Forum > Demolåtar

Dividend - Natthymnen

<< < (7/9) > >>

Marruschkka:
Ok, då har jag lyssnat på denna version med synt-sjung.....lite trevande melodi från sopran-syntrösten 0:08 till 0:40...men med lite god vilja kan den ses som ett spök-aktigt inslag under natt-hymnens begynnelse.

Sen..vid 1:19...till 2:02....där lossnar det när den massiva mörka kören tar vid..och öppnar upp alltihop..underbart..där harmonierar din musik med J.T:s kör..helt enastående vackert :rolleyes:..resten efter är oxå vackert, men inte fullt lika komplett med musiken.

Som helhet fungerar det fint :)

Jag tycker mycket om bägge versionerna!

/Marr

cykeln:
Det var en fin lyssning så här på söndagskvällen
vilsamt med både sorg och luftig glädje som ingridienser
Känns som en helhet - ett stycke
Bra!

spacetrucker:
Vojvoj.... här har jag suttit och kämpat med basgitarren hela kvällen för att åstadkomma nåt som låter som nåt... eh  :wacko:  Suck... en basgitarr känns betydelselös i jämförelse med detta... vackert så det förslår... jag kan se ett snöigt landskap i vårvintertider...

Men... skomakare stanna vid din läst.... tillbaka till basgitarren alltså.

Tack för detta

Krister

Light Head:
mmm,, perfekt för mig just nu. Musiken ger mig lite kraft, så att jag orkae ta tag i mig själv och ta mig upp från djupet...

Nu är ju instrumenten riktigt jäkla bra! Men jag får ändå en liten vibb av hur det skulle kunna låta om JM Jarre hade lånat ut sin synt till dig! :-) Det är nog kören som drar iväg lite åt det hållet?

Eddi:
Jepp här har det hänt saker och tycker att den är mycket mer finstämd nu och avkinesad :)
Sen ramlade jag över Jays domkyrkodörer också - kanske lite väl mycket kör men det lät bra det med.

Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion