Forum > Demolåtar
Sweet Sixteen 2007
DjViss:
mahan: tack för att du tog tid att lyssna å kommentera!
Jo, ska försöka lägga på ett lager "personlighet" sen när låten börjar bli klar. Trance-arpeggiot låter i stil med trance preset 1.0 från en ostig 90-tals synth :) Men det hör lite genren till också. :rolleyes:
Ang introt så ska jag fixa övergångar å så mellan d olika partierna bättre, allt är väldigt "blockigt" nu utan fina passager.
Ska dra upp reason och bygga vidare nu, ska dumpa lite volym på tösen och kanske se om man få lite mer drag i hi-hatsen som mest ligger å släpar nu.
Uppdaterar tråden allteftersom det börjar bli klart.
tbruce: Fixat en fungerade putfile sida nu. Bara å klicka å så spelas den.
Visse alias Dj Viss
mahan:
Du Visse...
Möjligheten att slänga på en melodi med en "riktig" sångröst, din eller nån annans, det har du väl tänkt på? :rolleyes:
h. Johan
DjViss:
Min röst gör sig nog bäst bakom ett lager av vocoders och autunare :) Men vi enstaka tillfällen har man försökt sig på...
Patetisk rapp-3.wav å dylikt finns på min statiära dator som behöver ny processor.
Jag har dock tänkt att prova med tjejens syrra som sjunger helt hyfsat.
Ska handla USB-mic å shit först bara...känns lite b med hörlurarna inkopplade på mic-porten å sjunga i dem ;)
Så framåt sommarn finns d nog nån låt med sång i. :rolleyes:
mahan:
Låter fint!
Blir här och väntar på den versionen :)
h. Johan
tbruce:
--- Citat från: DjViss skrivet 16.04.2007, 18:05:48 ---tbruce: Fixat en fungerade putfile sida nu. Bara å klicka å så spelas den.
--- Slut citat ---
Sedär, det funkade bättre. :) Detta var ju rätt mysigt faktiskt, inte riktigt min kopp te men ändå. Känns undervattenigt och resigt, trevligt. Lyssnar på kassa högtalare just nu men mixen låter väldigt skum... liksom diskantig och pressad, inget tjoff.
Ska du inte göra den lite längre?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida