Forum > Demolåtar
Shoot me down......
MaxB:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 07.02.2009, 18:00:25 ---Har trixat lite granna då. Inte så mkt pill på spel o sånt men lite nivåjustering....tror jag...
Andra och förmodligen sista ansatsen - om ingen hör ngt RIKTIGT konstigt:
Bengan - Shoot Me Down
--- Slut citat ---
Direktlänk: http://www.bengan.org/songs/bengan_shoot_me_down.mp3
och bekvämt direktspelande musikmaskin:
[mp3=200,20,0,left]http://www.bengan.org/songs/bengan_shoot_me_down.mp3[/mp3]
Bra drag i gitarrliret och skön växelverkan mellan gitarrerna. Hur många är det samtidigt?
Mixen känns klar även om jag skulle öppnare i diskanten på flera gitarrer men det är inte din melodi, vet jag.
Säker röst som ligger bra i helheten. Snyggt hantverk!
cykeln:
Lyssnat på andra versionen
läste vad jag skrev om den första - det står kvar
+ bra attityd
tänker på ZZ Top
Bengan_gbg:
Mike: Tack! Lyssnar du i lurar kan jag tänka mig att det är lite lurigt (!) med panoreringen. Kan nog vara så att trummorna borde upp ett litet uns....
Martinm: Japp. Murr är det - och genomgående sedan ett år tillbaka eller så. Å andra sidan känns det nästan som ett signum vid det här laget. Konsekvent halvkassa mixar alltså ;) Nä jag gillar gitarrljudet - det är nog där det falerar...
Max: Tack. Jag gillar inte den direktspelande maskinen då det låser mig t att läsa en tråd åt gången, men jag vet att du gillar den. Det är nog som mest 5 gitarrer under solot men annars är det bara 2 åt gången under vers + 4 under refrängen.
Cykeln: Är nog tydliga bluesreferenser ja....typ ZZ men inte lika svängigt. Har iaf höjt solot o sänkt sången lite.
IKEN:
Hoi!
Jag hittar inget att anmärka på alls jag. :)
Nu vet jag vem din röst liknar:Jimmy Bain,han har den där ljusa klara rösten
som även du har. ;)
Liite anonym bas kanske,men jag är å andra sidan väldigt Chris Squie-skadad..... ;)
Skönt gitarr-riff......
Hög Bengan standard som vanligt,gör du aldrig fel gubbe lille? :lol:
Bengan_gbg:
IKEN: Jag gör väl alltid lite fel - det är väl det som är grejen ;)
Jimmy Bain as in basisten? Har ingen aning om hur han låter sjungandes sådär tror jag...men jag pressar verkligen rösten - tokig tonart!
Jo basen var tvunget att hållas långt bak den här gången. Spelade ganska odistinkt...så det får mullra lite bara.
Tack IKEN...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida