Kontrollrummet

WERNBORG - Off to work

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
..och jag som är så allergisk mot slide-guitar..som dessutom kan påminna om country..faller som en fura..detta är ju hur bra som helst :P
Bra sång..fin melodi..ur-bra guitar..överflödig kommentar..men ändå inte..för dej..antar jag ;)

Tokgillar låten!!

Tummen upp :P

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har också en SP B1 men jag fick inte med den där attityd-pluggen som du har :D
Det gör verkligen stor skillnad på hela låten med den nya attityden i sången - skitbra.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lite tips om B1:an Stefan ,då jag såg att egget tyckte sången var lite vass:

Det finns "knappar" på båda sidor om micken.På den sida som jag sjunger mot,där har jag reglagen dragna upp mot toppen på micken.På baksidan så har jag dom nedåt.

Sen vinklar jag micken lite och sjunger snett uppifrån med ett puffskydd emellan,då tycker jag den fångar min röst bäst.Max en decimeter ifrån micken ligger jag för undvikande av rumsklang...
Jag kör den genom en Mackie mixer och har rätt neutrala inställningar på bas,mellan och diskant inställningarna.

Lite sido info som sagt,hoppas du har lite användning av mina tips,låten är lika bra som när jag hörde den sist  :)

Mvh
Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Definitivt bättre
Sången är ju höjdarbra
Sliden kommer bättre till sin rätt
på denna gräsligt bra låt
Kanske att pianot kunde höjas och tom få verka utan andra instrument i sticket
men annars låter det ju klappat och klart
Himla bra.  :wub:

Jabbadabbadoooo,för att travestera en känd stenålders snubbe :D

Möjligen lite hög sång på versen som du sa,kan ju bli en häftig effekt om du drar ned den lite - sen när reffen kommer så brakar det lös.
Mycket bättre sång tagning här Stefan,skön feeling i rösten som sitter i låten som en smäck.
I mina lurar låter det klart,hittar inget att gnälla på.Möjligen har cykeln en liten point om pianot..

Mycket snyggt lirat,och VILKEN LÅT DETTA ÄR!!

Överlägset det bästa jag har hört från din påse.

Mixen kanon.

EDIT: Upptäckte ett irriterande puff ljud 02:22,du har väl ett puffskydd till B1:an?
Jag kör också med en B1:a mellan varven - helt ok mick i den prisklassen.

Mvh
Micael
Faktum är att i sticket där puffljudet låter så är det inte B1. Tyckte det var ok där så jag spelade inte om det. Däremot har jag inte fixat puffskydd ännu så jag kör med det medföljande vindskyddet som man trär på miken liksom.

Sen blir det nog en liten sänkning på verssången ja.
Kul att det diggas.  :D

Jo visst. Nu låter mixen bättre. Fortfarande en skitbra låt. Några småsaker. Jag tycker att essen är lite vassa i sången. Ta t e x madness vid 2.25 och insane 2.34. låter lite vasst.
Sedan låter det inte som att du har städat sångspåren. Lite smaskande och läppljud hörs ibland på verserna.

Det där är typiskt för kritik på forum. Vissa tycker si och vissa tycker så. och för att spä på det där så tycker jag nog att sliden kunde petas upp en millimeter till. Annars tycker jag den är klar. :)
Ess-ljuden är som sagt inte inspelade med B1-an så jag kanske trots allt ska göra om sticket också då. Åsså städa då.
Tack för feedback.

Ja, nu låter det alldeles färdigt i mina öron! :) Jag gillar låten och nu tycker jag att du fått till skitigheten/attityden i rösten som passar till låten. Gitarrspelet som vanligt kalas! :D
Tack tack.  B)

..och jag som är så allergisk mot slide-guitar..som dessutom kan påminna om country..faller som en fura..detta är ju hur bra som helst :P
Bra sång..fin melodi..ur-bra guitar..överflödig kommentar..men ändå inte..för dej..antar jag ;)
Tokgillar låten!!
Tummen upp :P
/Marr
Jag spelar väl ganska o-slidigt kan tänkas, nybörjare som man är på det området så skapar jag väl mina egna ramar på nåt sätt. Kul att det gick hem.  :wub:

Jag har också en SP B1 men jag fick inte med den där attityd-pluggen som du har :D
Det gör verkligen stor skillnad på hela låten med den nya attityden i sången - skitbra.
Eko
Finns på Rusta.  :lol: Alldeles bredvid attityd-gitarrerna för 495:-

Lite tips om B1:an Stefan ,då jag såg att egget tyckte sången var lite vass:

Det finns "knappar" på båda sidor om micken.På den sida som jag sjunger mot,där har jag reglagen dragna upp mot toppen på micken.På baksidan så har jag dom nedåt.

Sen vinklar jag micken lite och sjunger snett uppifrån med ett puffskydd emellan,då tycker jag den fångar min röst bäst.Max en decimeter ifrån micken ligger jag för undvikande av rumsklang...
Jag kör den genom en Mackie mixer och har rätt neutrala inställningar på bas,mellan och diskant inställningarna.

Lite sido info som sagt,hoppas du har lite användning av mina tips,låten är lika bra som när jag hörde den sist  :)

Mvh
Micael
Borde väl inte påverka essigheten hur miken är inställd? Det ena reglaget sköter ju gain och det andra skär i botten som jag förstått det??
Däremot tänker jag testa att sjunga snett in i den nästa gång. Avståndet jag sjöng denna låten på var nog ca en decimenter.
Tack för tipsen.  :D



Tack alla.
Jag tycker också att detta är en av mina bättre låtar så era kommentarer värmer mycket. MYCKET!!! Tack.

 :wub: :wub: :wub: