Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Cajon sound
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.02.2009, 17:48:07 ---Jo jag spelar bara med långfingret på "virveln",samt tre finger toppar på "baskaggen".Lyfte på långfingret efter varje slag,annars dämpas "sejarmattan"..Vill jag slå hårdare så måste jag sänka micken.Jag drog ju upp detta rejält i volym som du förstår för att soundet skulle gå fram.Grund soundet är det nog inget fel på,mera en eq och kompressor fråga,samt klippa in lite fills för oss värdelösa trummisar :D
Jag skruvade fast tre strängar Feta E,A och D från vardera sida strax ovanför mitten.Sen löper dom parallelt mot fronten till nästan mitten högst upp,och dom ligger mot front skivan..Feta E strängen har släppt i spänning,men jag tycker inte att det gör så mycket,soundet är rätt nära en virvel tycker jag,,
Jag har en 4mm:s plyfa i fronten.Japp det är en gammal högtalarlåda som jag köpte på den lokala återvinningen och rensade från skrot,totalkostnad för hela bygget 40:-
Jag hittade front biten och baksidan som spillbitar hos lokala virkes försäljaren..
--- Slut citat ---
Bra bygge, jag har inga klagomål på högtalarlådan i dagsläget :D
Dessa spillbitar vill lokala virkesförsäljare ta betalt för, då jag letar och frågar efter, här i storstan.
cykeln:
HM
"Jag betonar: Detta är ingen låt utan ett ljudtest."
Jomen visst är detta en låt! "I can drum you" heter den
http://www.box.net/shared/xanpeszrox
:D :)
Harmonica mike:
--- Citat från: cykeln skrivet 06.02.2009, 19:28:45 ---HM
"Jag betonar: Detta är ingen låt utan ett ljudtest."
Jomen visst är detta en låt! "I can drum you" heter den
http://www.box.net/shared/xanpeszrox
:D :)
--- Slut citat ---
Där ser man vad lite spontan lir kan ge :D
Lite funkigt soul lir på hammond och en rätt accentuerad gura samt lite sång så kan det nog bli nåt,kul Stefan att du hörde nåt i detta.
Jag har alla inställningar kvar på mixerbordet så jag kan lira in en fortsättning på detta.Men då får du skriva text och lira gura :) orgeln,munspelet och sången fixar jag - Deal?
Mvh
Micael
cykeln:
"Jag har alla inställningar kvar på mixerbordet så jag kan lira in en fortsättning på detta.Men då får du skriva text och lira gura orgeln,munspelet och sången fixar jag - Deal?"
ujuj - det här var bara något spontant när jag kom hem fr jobbet och lyssnade på din cajun
Provad faktiskt först lite gura - men fick inte till något - därmot tyckte jag orgeln kändes rätt
Texten, melodin var ju också ad lib så här får man lägga pannan i djupa veck i så fall :D
Om du vill bygga på den så kan jag se om jag hittar någon vers till på det inslagna temat
- men kanske någon annan hittar en gura?
MaxB:
För att travestera på ett berömt sitat - kunde låten heta
- I HAVE A DR(EA)UM
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida