Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Cajon sound
flintan:
Låter fint. Skulle vilja ha lite mer av den lägre basen och mindre bumlig mellanbas. Men det kanske går att skruva till.. Skulle inte skada med lite krispigare sejarljud men det funkar ju helt klart så här också.
Harmonica mike:
Flintan:
Rattade inte så mycket i eq:n,lyfte lite i basen samt övre mellan för att soundet skulle gå fram."Virveln" spelade jag med långfingret och "baskaggen" med tre fingertoppar.Klipper man till ordentligt med handflatan/knogarna/näven så blir det ett annat sound.Mickade med en kondning fram och en rätt "snäv" AKG mick bak alldeles vid hålet.Möjligheterna att påverka ljudet med olika mickpositioner samt eq:ande är ju som vanligt stora..Överdrev den lite i ljudbilden för att soundet skulle gå fram..Helt klart funkar den,får väl sätta ihop en låt där jag mixar in den ordentligt,grejen är bara - vem faän skall lira på den?
Trummisar är ju ett utdöende släkte tack vare alla pluggar :lol:
Mvh
Micael
flintan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.02.2009, 01:23:42 ---grejen är bara - vem faän skall lira på den?
--- Slut citat ---
Jag har två st. Du kan ju alltid skicka ner den hit. ;)
Harmonica mike:
--- Citat från: flintan skrivet 18.02.2009, 02:05:26 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.02.2009, 01:23:42 ---grejen är bara - vem faän skall lira på den?
--- Slut citat ---
Jag har två st. Du kan ju alltid skicka ner den hit. ;)
--- Slut citat ---
TVÅ TRUMMISAR!
Vilken tillgång..Jag lirade en gång med två trummisar på ett bröllop,japp - dom lirade samtidigt.Den ene var lite bättre och nykterist vilket inte den andre var..När halva giget var avklarat så slet det och for i takterna en hel del,men då var alla andra fulla utom de övriga i bandet så vi koncentrerade oss på den nyktre trummisen,det giget skulle man ha spelat in..
Häftigt med synkoper på alla slag :ph34r: :lol:
Sätt en av dina trummisar på tåget hit upp ögonaböj,du måste dela med dig av överflödet :D
Mvh
Micael
flintan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.02.2009, 02:28:23 ---Sätt en av dina trummisar på tåget hit upp ögonaböj,du måste dela med dig av överflödet :D
--- Slut citat ---
Hur mycket bjuder du? :ph34r:
Nej..hehe.. behöver båda här. Spelar i ett band med den ena, ett annat med den andra och ett tredje med båda samtidigt. B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida