Forum > Färdiga produktioner

Fredrik Karlsson - Better run

<< < (2/4) > >>

DåligtGehör:
Bra härlig grund med svängigt rytmpaket och effektiva gitarrer med ett gott klipp.

Versen är klart bättre än refrängen. Den hör jag gärna på. Refrängen däremot känns som något man hört många ggr tidigare och är inte så intressant vare sig melodiskt eller textmässigt. För mycket refräng i andra delen av låten. Den andra halvan av låten känns långt ifrån lika intressant som den inledande minuten gjorde.

Wernborg:
Hej.

Inledningen första minuten är bra med percussion och så. Tycker inte trummorna passar speciellt bra till låten som i mina öron borde arras mer åt rockhållet trummässigt istället för 808/909-soundet. Nu blir det lite som "rockband som vill komma med i melodifestivalen så vi kör lite dansgolvstrummor".

Äkta bas lyfter alltid. Bra!

Låten är bra och skulle må ännu bättre av med lite mer attityd i rösten.

Mixen är bra i övrigt i mina öron. Bra jobbat! / W

Fredrik Karlsson:
Tackar grabbs för synpunkter och ideér!

Rösten har för lite attityd pga att jag sjöng in den från "kontrollrummet" direkt efter det att jag kommit på text och melodi och hur jag skulle sjunga den och vid den tidpunkten var låten mest skriven som ett skämt men sedan så växte den fram till en "riktig" låt och då arrade jag upp och mixade den. Nu med facit i hand skulle jag naturligtvis lagt en mera seriös sång (kanske skall göra det så småningom)!

stajo:
tycker refrängen är skitcool. Den delen av låten jag gillar bäst är 2.14-2.30, så skön melodi som kommer parallellt där.

bra jobb

Fredrik Karlsson:
Tackar för att du lyssnar stajo  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion