Forum > Färdiga produktioner

Fredrik Karlsson - Better run

(1/4) > >>

Fredrik Karlsson:
http://www.speedyshare.com/560515720.html

LÅTNAMN: Better run
ARTIST/GRUPP: Carson¨s car
GENRE: Pop?
LÅTLÄNGD: 3:45
KOMPOSITÖR: Fredrik Karlsson
PRODUCENT: Fredrik Karlsson
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3

Denna låt har jag mixat om efter det att jag ändrat min lyssning i hemstudion och eftersom jag är rätt trött på den här låten nu så hamnar den i "Färdiga Demon" åtmistone för tillfället, kanske mixar om den i framtiden.

Berätta vad ni tycker om låten och mixen (kan hjälpa mig mycket iom att jag inte har lärt mig min nya lyssnig 100% ännu)!

mahan:
OKEI, håll i dej :)

Fin låt som helhet!
Men mixet diggar jag inte, lixåm ett hopplock av en massa mono-audiospår. Rytmavdelningen är breddad ordentligt och funkar bra, kanske resten av låten blir lidande just av det. :unsure:
Vet ju int hur originalet låter men ...

One more time.... :D

h.  Johan

Fredrik Karlsson:

--- Citat från: mahan skrivet 15.04.2007, 13:51:37 ---OKEI, håll i dej :)

Fin låt som helhet!
Men mixet diggar jag inte, lixåm ett hopplock av en massa mono-audiospår. Rytmavdelningen är breddad ordentligt och funkar bra, kanske resten av låten blir lidande just av det. :unsure:
Vet ju int hur originalet låter men ...

One more time.... :D

h.  Johan

--- Slut citat ---

Ok jag höll i mig  ;)

Vet inte om jag förstår riktigt vad du menar?
Varje instrument är inspelat i mono och sedan panorerat i mixen, bas, virvel, bastrumma och sång i mitten resten är panorerat åt något håll.

Alla instrument spelas i verkligheten om det är det du menar med hopplock?

Telecastergitarr, Fender P-Bas spelas av mig, trummorna har jag spelat live på tangentbordet med viss efterjustering i midin (plockat bort spelfel osv), la även på en synthstråkmatta på vissa ställen som oxå spelas "på riktigt"!

Förklara så jag förstår (om du vill)  :)

mahan:
Oj oj...inte meningen att klatscha till, sorry :unsure:

Alltså en fin komposition och fint arr och fint spelat! :)

Vad jag söker efter är en breddning av de enskilda spåren med typ chorus, verb eller delay så att själva ljudbilden blir större.

h.  Johan

Fredrik Karlsson:

--- Citat från: mahan skrivet 15.04.2007, 14:22:30 ---Oj oj...inte meningen att klatscha till, sorry :unsure:

Alltså en fin komposition och fint arr och fint spelat! :)

Vad jag söker efter är en breddning av de enskilda spåren med typ chorus, verb eller delay så att själva ljudbilden blir större.

h.  Johan

--- Slut citat ---

OK då förstår jag bättre hur du menar!
Har en hel del reverb och delay (åtmistone i mina mått mätt) men ingen chorus i mixen.
När man sitter med helt torra ljud i mixen och börjar styla dem med reverb, delay etc så tycker man att det blir mycket i jämförelse med det torra, skall i framtida mixar kanske vräka på med mera av sådant.

Tack för att du tyckte till  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion