Forum > Färdiga produktioner
K & C "Doom"
Tokai:
Filmmusik i början
Fin början.( Rörmiken gör sitt jobb, hör jag. Har själv skaffat mig en dylik och hör direkt)
Vissa likheter med Pink Floyd.
Det här här låter kanon på alla sätt
Kanske är volymen på sången något låg i slutet, samt att en något hög cymbalklocka, kanske
Wernborg:
riktigt bra jobbat.
snygga melodier och bra arrat
övergångarna från vers till refr? känns lite klippta när dom höga körerna kommer in. förmodligen för att det är samma sångare som gör allt?
mixen kunde få lite mer av basregister. saknar lite tryck nu.
härligt :wub:
Clemens:
--- Citat från: Wernborg skrivet 06.02.2009, 23:15:24 ---riktigt bra jobbat.
snygga melodier och bra arrat
övergångarna från vers till refr? känns lite klippta när dom höga körerna kommer in. förmodligen för att det är samma sångare som gör allt?
mixen kunde få lite mer av basregister. saknar lite tryck nu.
härligt :wub:
--- Slut citat ---
Ja..låter lite klippt på sina ställen..en hel del pga av "samma Karl" som du säger..refrängen startar ju innan versången tar slut tex..och i refen tar kördelen över leadsången..inte helt lätt..kanske går att fixa? lite mer bastryck..OK.. skall kolla på det..har en förmåga att skära lite för mycket i basen numera... i slutet är det ett medvetet val att klippa kören och sista "mad" tas över av en annan röststruktur... måste få leka lite, är ju lite Art? :P.. kul att du gillar..tack för råd! /Clemens :)
Clemens:
--- Citat från: Tokai skrivet 06.02.2009, 22:57:08 ---Filmmusik i början
Fin början.( Rörmiken gör sitt jobb, hör jag. Har själv skaffat mig en dylik och hör direkt)
Vissa likheter med Pink Floyd.
Det här här låter kanon på alla sätt
Kanske är volymen på sången något låg i slutet, samt att en något hög cymbalklocka, kanske
--- Slut citat ---
Skall kolla lite på nivåerna.."Doom" som väl kan betyda "öde" (oxo relaterat till "Doomsday" ) vilket bjöd in lite till
det "ödesmättade" introt :) kanske lite Pink Floyd som du säger, fast det hör jag inte själv... Tack för råd och lyssning...
Bengan_gbg:
Ja lite PF/film/Gabriel-feeling får man allt. Snyggt! Tycker sången är för hög i förhållande t resten i början. Jämnas ut sen...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida