Forum > Färdiga produktioner

Cykeln Emu Marre Wernborg - Osynlig Blues

<< < (12/13) > >>

Mattewiik:
Jag tyckte det var rätt svängigt faktiskt. Kul text som jag inte riktigt förstår men det behövs väl inte antar jag :)

freddy:
Dags att lyssna igen.

Börjar kännas klart detta.

Gitarrljudet låter lite mongo, som att det är distat med något som inte är primärt gjort för gitarr. Svårt att beskriva, men det blir inte en lika "tajt" dist som i en gitarrstärkare. Men det är väl lite ballt iofs, lite annorlunda. Jag tycker faktiskt att övertonerna som disten bjuder på får mig att tänka på en saxofon  :blink:

Det är någon crash-cymbalbetoning på refrängen i början av låten som känns omotiverade, kändes inte naturligt för mig.

Annars var detta schyst. Känns genomarbetat.

Emulator:

--- Citat från: Wernborg skrivet 05.04.2009, 21:55:29 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 05.04.2009, 11:31:15 ---Ny version i trådhuvud
Nu med Wernborgs guitarras
Mästermekaren tar emot tips på gitarrljudet
Själv svävar jag lite över golvet pga ovanstående guror

--- Slut citat ---

Oj. Vad coolt det blev. Herr Emu ska ha stor eloge för kreativt klipparbete och kul ljudrattande på gitarren.

:wub:

--- Slut citat ---

Tack herrn :)

--- Citat från: equality skrivet 06.04.2009, 01:06:37 ---Jättebra! Jag gillade första versionen också. Ursprunget är så pass bra att den kan tappas i olika flaskor.

--- Slut citat ---

Japp :D Kärt barn har många...mixar?  :ph34r:

--- Citat från: 91:an skrivet 06.04.2009, 08:15:52 ---Fantastiskt skillnad med nyinspelning! Skitbra!

--- Slut citat ---

tack o tack :)

--- Citat från: Mattewiik skrivet 06.04.2009, 12:53:29 ---Jag tyckte det var rätt svängigt faktiskt. Kul text som jag inte riktigt förstår men det behövs väl inte antar jag :)

--- Slut citat ---

Scwengens sie jaa. Danke :D

--- Citat från: freddy skrivet 06.04.2009, 14:26:35 ---Dags att lyssna igen.

Börjar kännas klart detta.

Gitarrljudet låter lite mongo, som att det är distat med något som inte är primärt gjort för gitarr. Svårt att beskriva, men det blir inte en lika "tajt" dist som i en gitarrstärkare. Men det är väl lite ballt iofs, lite annorlunda. Jag tycker faktiskt att övertonerna som disten bjuder på får mig att tänka på en saxofon  :blink:

Det är någon crash-cymbalbetoning på refrängen i början av låten som känns omotiverade, kändes inte naturligt för mig.

--- Slut citat ---

Där ja! Exakt....vete fåglarne där med ljudet. Jag gillar ljudet i sig, tycker det har en rätt ovanlig ton (ja, saxofontrippen där tex :lol: ) men fåglarne vet om det passar?

Skall se över crasharna där, så fort jag försöker få till vanliga trums så blir det ofta lite lattjo.

Men om det fixar sig, lite stämmor som skall meckas med, och gitarrljudet...så är det nog fantamig klart. Tack för bra kommentar!

:)

Dividend:
Cykeln; Jag funderar på din folkmusikslinga, och så laddar jag hem det här. Jättebra text... INte min  muskstil, som jag sa tidigare. Men det här växer.

Detta är jättebra sammansatt!

cykeln:
Skrivet av: equality 
Jättebra! Jag gillade första versionen också. Ursprunget är så pass bra att den kan tappas i olika flaskor. 

Tack för det!  :wub:

Skrivet av: 91:an 
Fantastiskt skillnad med nyinspelning! Skitbra!

Tackar - Det är i huvudsak Emus fel  :D

Skrivet av: Mattewiik 
Jag tyckte det var rätt svängigt faktiskt. Kul text som jag inte riktigt förstår men det behövs väl inte antar jag 

Gott att det svänger - det ska faktiskt svartna på slutet. Min teori är att om man inte förstår texten så har man inte haft någon.  :D

Skrivet av: freddy 
Gitarrljudet låter lite mongo, som att det är distat med något som inte är primärt gjort för gitarr. Svårt att beskriva, men det blir inte en lika "tajt" dist som i en gitarrstärkare. Men det är väl lite ballt iofs, lite annorlunda. Jag tycker faktiskt att övertonerna som disten bjuder på får mig att tänka på en saxofon 

omotiverade crash-cymbalbetoning på refrängen i början av låten är inte min avdelning  :D
men jag tar åt mig lite av ordet schyst - fast jag stavar det juste - just det  :D

Skrivet av: Dividend 
Cykeln; Jag funderar på din folkmusikslinga, och så laddar jag hem det här. Jättebra text... INte min  muskstil, som jag sa tidigare. Men det här växer.
Detta är jättebra sammansatt!

Hör att du inte bara funderar - kul! och kul att texten gillas.
Växten och sammansättningen är helt Emus förtjänst!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion