Forum > Färdiga produktioner
Cykeln Emu Marre Wernborg - Osynlig Blues
equality:
Hört denna tidigare och gillade den då liksom nu. Texten är verkligen en höjdare ("För när det kommer nån och frågar har jag osynlig blues" -bra!). Gillar det musikaliska också med dramatiska ackordföljder och jättesnygga fills (saxen vid 01:20 är verkligen en :wub:). Jag får slags direktkoppling till något som skulle ses som en tradition med Dylan's Tombstone blues eller kanske Subterranean Homesick Blues, Magnells Molande Blues och nu denna som en stolt tre- eller fyrklöver. Gillar arret som sgat men jag kan också höra nåt långsammare emulatorskt med supertung rytmsektion och fetast möjligast pianobasriff. Emulatorn?
cykeln:
Wenborg
Osynk var ordet - men låten handlar ju om att jag är i osynk med mycket - så det måste väl komma fram i låten också! - Närå, skojar bara :D - du har helt rätt.
Texten är rätt själbiografisk och jag är rätt vuxen - men utformning kanske är lite Lundinig - men han är ju känd - alltid nåt :)
Kul att du blev glad av lyssningen
Tack för den !
SYNTH
Bumligt ljud är bara förnamnet
Tack för lyssninge!
mahan
Som sagt har bara denna wav-fil kvar, kan inte göra så mycket åt det som är galet, fulmixat mm - mycket problematiskt i alla fall.
och jag är jättenöjd med 4 av fem.
Stortack från Orsaskogen
Rattlesnake
Fullständigt annorlunda ... ja, jag ville nog bara slänga upp detta stycke som jag hittade i en gammal PC som avbrott i arbetet med EAK så att det ine bara blir Nobelpristagarlyrik härifrån. Jag ber om ursäkt för urballningen - den kan jag inte göra något åt.
"Rebell" - oj tack för det fina ordet! :wub:
equality
Kul att du gillar texten - lite självbio i den.
Dylan , Magnell, !! Nu tog du nog i så jag sprack! :wub:
Emulatorn kände jag inte vid tillkomsten av denna - men jag tycker också att jag hör honom någonstans där!
--------
Tack kära vänner det var verkligen fina ord på denna
och som sagt den är mest att se som ett litet avbrott från EAK
och jag kan inte göra något åt alla de fel som finns där
Den skrevs på akustisk gitarr och var tänkt så tills jag la in den i något verkstadsprogram
och så kom den ut på detta viset
Eddi:
Ball låt men bumlig som sagt om jag fattar rätt så har du allt på en o samma Wav och då går det ju inte att göra så mycket annars skulle basvolymen och sångvolymen gärna ha fått byta plats för min del.
Cool blues i alla fall.
Eko
cykeln:
--- Citat från: Eko skrivet 06.02.2009, 00:26:35 ---Ball låt men bumlig som sagt om jag fattar rätt så har du allt på en o samma Wav och då går det ju inte att göra så mycket annars skulle basvolymen och sångvolymen gärna ha fått byta plats för min del.
Cool blues i alla fall.
Eko
--- Slut citat ---
Yepp allt ligger på en wave-fil .. det enda som finns kvar av de försöken .... så den är som den är
Du har säkert mycket i att byta plats på volymen där. Sången är ju inge vidare heller.
Som sagt - lyssna och glöm! :D
Tack för cool och ball!
Emulator:
nej, inte glöm. gillade texten, och gillade attityden. sen låter en hel del kass ljudmässigt, så jag tycker du skall göra om denna.
saxgrejen va underbar, mycket underbart annat oxo.
gör om gör rätt :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida