Forum > Färdiga produktioner

Cykeln Emu Marre Wernborg - Osynlig Blues

<< < (9/13) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Emulator skrivet 14.03.2009, 18:57:44 ---
--- Citat från: Eko skrivet 14.03.2009, 17:57:44 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 13.03.2009, 23:56:23 ---Markus och HM: tusen tack :) jäkligt rolig låt att jobba med!

:)

--- Slut citat ---
Hur i helsike har du gjort? Det finns ingen chans att du har EQ:at bort allt av Cykelns övriga komp från en Wav eller....?
Eko

--- Slut citat ---

Nej exaktemente. Upprinnelsen till detta samarbete kommer ur cykelns urhasplade ord:

--- Citat från: cykeln skrivet 07.02.2009, 18:30:06 ---Emu
Jag gör bara om den om du gör det åt mej!  :D
Tack!

--- Slut citat ---

..och jag tog honom på orden :D Så en ny sång har lagts, och lite stämmor som inte ännu lagts dit, samt en akkegura.
så fler verrar kommer :)

--- Citat från: jonnerstone skrivet 14.03.2009, 18:02:40 ---Ja det här var ju en lyckad hybrid. Underbar text där cykeln och väl framfört. Emu's maskinljud stitter som handsken och jag håller med att den första versionen bör numera endast betraktas som ett utkast. Ser fram mot vad Wernis kan tillföra detta, framför allt på instrumentaldelen. Släpp inte detta förren ni är helt nöjda pågar. Jag anar ett mästerverk i horisonten.

--- Slut citat ---

Nej, detta kan nog bli riktigt bra när det blir färdigt. Faktiskt gillar jag kontrasterna i låten. Det ganska manglande, maskinella kompet ihop med sången som är sjungen med riktigt bra känsla, är precis vad som är roligast att jobba med.

Wernborg kommer nog tillföra massvis :) vi tänkte också fråga en munspelslirare om lite pålägg på instrumentalpartiet, lite duell med wernborg kanske?

Vill inte nämna några nicknamn, men han vi tänkte fråga börjar på H och slutar på armonika Mike.

tack Jonnerstone!

--- Slut citat ---

HMMMM....

Fast ett H och ett litet m..Jo men det kan nog gå..Men ingen battling med Wernis,där är jag inte ens tvåa  :)

Tar jag till flöjten så kommer jag tvåa i antalet toner på kortast möjliga tid :lol:

One harp comin´up!

Mvh
Mike

Dividend:
J aför fan, släng på munspelarn :)

Lyssnat ett par gånger, kan inte så mycket om den här typen av musik mer än att det är bra jobbat av alla. Skön mix av stilar.. Sen om den kommer att gå här jätteofta är en annan sak. Men bra hantverk är det!

freddy:
Kul och fyndig text. Ska följa denna och se vart den landar. Tror också att detta kan bli något bra, även om det känns en bit ifrån vad jag lyssnar på till vardags :)

Kul sammanfogning om inte annat, som funkar finfint.

Återkommer längre fram i versionerna med en mer utförlig kommentar...

Det är inte direkt en osynlig huvudvärk jag har idag...

Emulator:
Härligt Hmike! :) Finns ju plats i det instrumentala partiet, kanske kan tänka sig lite gitarr- och munspelssolon som växlar lite :)

divi % freddy: Kul att det mottas bra :) vi återkommer med mera jobb på denna sen.

två alvedon & en ipren brukar hjälpa mot rätt mången huvudvärk, dock inte träkepsvarianten. :)

cykeln:

--- Citat från: asti skrivet 14.03.2009, 15:57:30 ---Jätteskön låt - sitter och gungar med på min IKEA-kontorsstol! :)
Gillar ditt sätt att sjunga, vilket som jag sagt tidigare påminner både om Anders F Rönnblom och Lasse Tennander, men tycker ändå du har en egen, personlig stil!
Bra, fyndig text! Låten puttrar på i behaglig takt, men jag tycker avsnittet mellan 180 sek och 246 sek är lite händelselöst! Känns som att det fattas något där, kanske ett sax- eller gitarrsolo!? Refrängen är kanon med fina harmonier och snygg kör!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack för det!
och det kommer att gnistra om det partiet - det ligger bara där och väntar

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion