Forum > Demolåtar

Sofia-- ny version

<< < (3/4) > >>

MaxB:
Det är svårt att höra texten och du gör rätt i att sjunga. Sjung mycket! Det är lite falskt på högre toner så öva mycket, sjung mycket.
Ljudkvaliteen är så där men jag tycker om att höra jobbet du lägger ner på inspelningen.

Har du spelat länge? Det finns med en akustisk gitarr som jag skulle vilja höra mer av, lite tydligare. Nu äter cellon upp delar av ljudbilden där troligen gitarren borde höras. Testa gärna att spela in gitarren närmare mikrofonen, jag tror den borde vara närmare micken.

mixuz:
Jo lite falskt är det allt.. Jag låter som Blå Tåget.. Men det hör jag inte när jag sjunger
utan bara när jag spelar in..

mahan:
Tjou Mixus!
Just de ja, inget falskt när du bandar in! Det låter ju bra!  :)
Tro på dig själv, du kan ju sjunga, håll inte tillbaka med sången, låt den strömma ut för fulla muggar!
Varje gång du tar det på nytt blir det ett snäpp bättre, bara att ösa på!

Hör ju att det finns potential i din röst, du bara måste lära dig att använda dig av dina egna resurser! :)

h.  johan

mixuz:
A brand new version   B)

mahan:
Tjou Mixus!

Hör ju att nånting har ändrat här, gurakompet kanske. Och så är "torktumlaren" avstängd, så sångsoundet e nu mycket bättre. Men för att kunna kommentera mer ingående så kommer jag igen till  det fakta att du kunde informera om hur du bandar in, vad har du för instrument, dator, softwaror, osv. För detta låter ju inte riktigt färdigt ännu, långt kvar, men tror att du kommer att få goda råd o hjälp här på KR bara du berättar hur du gör, OK!

så kom igen Mixus, det går åt rätt håll! :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion