Forum > Demolåtar

För Alltid

<< < (3/3)

perrra:

--- Citat från: Light Head skrivet 07.02.2009, 20:57:53 ---Jag skulle vilka att denna tråd flyttas till "Hur låter midi"...  tihi

Väldigt mycket "midi"!

Men om du tänkt dig sälja detta till någon så tror jag att det är lite för blekt, det finns en tanke och ett arr, men det är nog ingen låt du blir ihågkommen för.

Solly...

Låten behöver lite elbas, elgura och riktiga trummor. Men jag skulle nog rekommendera dig att avsluta nu och skriva en ny.

Aj vad hårda orden blev,, 

--- Slut citat ---

Detta är en låt som garanterat blir både släppt och signad.
Och som demo är detta egentligen alldeles för välproducerat i genren. Med tanke på att allt proddas om när låten väl blir satt.
Och på svaren så är det självklart att det kommer bara levande instrument om jag gör en slutprodd. Tyvärr kan jag inte släppa dom här vilket jag tror dom flesta förstår men jag tar alltid in gitarrist. Bassist samt trummis. Även ibland digitalpiano som lajnas in för att få allt levande. Men denna låten är ju bara en simpel demo. Jag tycker den är skitbra faktiskt :) men då älskar jag sån här typ av dansband också he he :) och det är inte konstigt att det låter midi när 13 spår är midi och 4 spår är gitarrer som är spelade av jordens mest otighta. Nämligen jag :)

Eddi:
Ja jag tror att den blir både utgiven och etc.
Funderade lite på hur mycket man tjänar på att göra en låt så här som någon annan sjunger. Säljer man den till bandet rakt av med royaltiesoch allt eller stimmar men den bara eller hur går det till egentligen.Du om någon kan säkert svara nåt vettigt på detta Perra
Ursäkta OT men det passade så bra.
Eko

MaxB:

--- Citat från: perrra skrivet 05.02.2009, 17:18:57 ---Här bjussar jag på en härlig variant . Det bra med dansband är ju att det finns så mkt olika genres i genren :)

--- Slut citat ---

[mp3=200,20,0,left]http://mirror.perrra.nu/Marcus-For_Alltid.mp3[/mp3]

Du bjussar och jag tar emot, jag bjussar och du tar emot  ;)
Ja det tar emot att lyssna på den här kategorin av musik. Jag lyssnar bara för att det är du på KR som gjort det. Jag gillar inte dansbandsmusik som du vet men jag tror också att den kan fungera dår den har en plats. (nu är det din tur att lyssna på Black Cat  ;))

perrra:

--- Citat från: Eko skrivet 08.02.2009, 15:47:19 ---Ja jag tror att den blir både utgiven och etc.
Funderade lite på hur mycket man tjänar på att göra en låt så här som någon annan sjunger. Säljer man den till bandet rakt av med royaltiesoch allt eller stimmar men den bara eller hur går det till egentligen.Du om någon kan säkert svara nåt vettigt på detta Perra
Ursäkta OT men det passade så bra.
Eko

--- Slut citat ---

Tjenare

Jag skriver ju inte så många texter själv längre utan skickar tex ivåg många dansbandslåtar till erkände Ulf Georgsson, och när jag får texten tar jag nån demosångare/sångerska (om inte låten passar mig själv sjukt bra) och gör låten "klar demo" .
Sen skickar jag den till Lionheart, alternativt om man fått reda på innan att nåt band söker en låt (Får sånna mail via förlaget). Och om nån tar låten så är det bara Stim/Royalties samt NCB för sålda skivor.

Sen finns det ju folk som ger en fast summa för låten, men det handlar nog mer i popvärlden .
Typ Max Martin osv.. han har nog ett fast pris för låten + stim. men jag är ju inte där riktigt... än :)

/Marcus

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion